×
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
(1)

تلویزیون اولد سونی 65A75K

دسته بندی: تلویزیون
برند سازنده:
مدل تلویزیون :65A75K
کیفیت تصویر :4K
خروجی ضدا :20 وات
رفرش ریت تصویر :120 هرتز
سال ساخت : 2022 میلادی
دارای دستیار صوتی :گوگل و الکسا
پردازنده تصویر : Cognitive XR
فناوری تصویر :OLED Motion
سیستم عامل :اندروید و رابط کاربری گوگل
ادامه مطلب
رنگ
انتخاب گارانتی
مقایسه0
مشاوره خرید

شماره های همراه بخش فروش

هفت روز هفته از ساعت 9 الی 23

اقای  امینی

09911016640

آقای الیاسی پور

09911016641

توضیحات

سال 2022 برای سونی سال پر باری بود و سونی از طیف وسیعی از تلویزیون های خود رونمایی کرد . این کمپانی تلویزیون هایش را در رده های مختلف تولید و روانه ی بازار می کند تا هر شخص با هر سلیقه و بودجه ای که دارد بتواند از مدل های این کمپانی خریداری کنید . یکی از سری های این کمپانی سری A مي باشد که در آن تلویزیون هایش مجهز به پنل OLED هستند . این سری در رقابت با تلویزیون های سری A ال جی روانه ی بازار شده اند تا سونی همواره بتواند سهم قابل توجهی از بازار را در دست بگیرد . سری Aتلویزیون های سونی به دلیل داشتن پنل الد ، هم کیفیت تصویر بالایی دارند ، هم از بدنه ی بسیار باریک بهره می برند به همین دلیل ظاهری جذاب و خواستنی دارند . این صفحه نمایش OLED در کنار رزولوشن فورکی و فناوری های تصویر ، کیفیت بی نقص و فوق العاده ای از خود به نمایش می گذارد . مدلی که در اینجا قصد نقد و بررسی آن را داریم ، مدل موجود در سری 7 یعنی A75K می باشد . سونی این مدل خود را در اندازه ها 55 و 65 اینچ روانه ی بازار کرده که مدل مورد بررسی ما از اندازه ی 65 اینچ بهره می برد . این مدل به عنوان نسخه ی ارزان قیمت تلویزیون A95K شناخته می شود و از بیشتر ویژگی ها و امکانات سری 9 این کمپانی بهره می برد .

یکی از ویژگی های تلویزیون OLED ایجاد کنتراست بی نهایت برای ارائه ی کیفیت تصویر عالی می باشد ، در واقع این پنل قادر است همه ی پیکسل ها را خاموش کند و تصاویری با کنتراست مناسب و بدون تاری را تولید نماید . سونی برای اینکه تلویزیون جدیدش تصاویر عالی و فوق العاده ایجاد کنند ، از فناوری های متعدد در دل این تلویزیون بهره گرفته ، یکی از این قابلیت ها Cognitive Processor XR™ می باشد ، این فناوری همه تلاش خود را به کار می گیرد تصاویر و صدا ها را طوری ارائه کند که انسان ها می بینند و می شنوند . یکی از بخش های مهم تصویر ، بخش مربوط به رنگ و کنتراست می باشد ، قابلیت XR OLED Contrast Pro نیز بر روی این قسمت ها اثر می گذارد تا تصاویر به صورت واقعی عرضه شوند ، در واقع این قابلیت کنتراست و رنگ را در نواحی روشن بالا می برد . از دیگر فناوری هایی که سونی از دیرباز تا کنون از آن در تلویزیون هایش بهره گرفته ، Triluminos می باشد ، در این تلویزیون جدید سونی نیز از نسخه جدیدش با نام XR Triluminos Pro استفاده شده . این ویژگی موجب ایجاد یک میلیارد رنگ متنوع در تلویزیون می شود تا تصاویر ارائه شده کاملا طبیعی و واقعی به نظر برسند . قابلیت های XR HDR Remaster ، XR 4K Upscaling ، 4K XR Smoothing ، XR OLED Motion ، 4K XR Super Resolution و ... نیز همگی موجب افزایش کیفیت تصویر تلویزیون جدید سونی می شوند .

سونی بر روی سیستم صوتی این تلویزیون نیز به خوبی کار کرده تا در کنار تصاویر واقعی صدایی با کیفیت عرضه شود . در این سیستم صوتی از فناوری هایی نظیر Acoustic Surface Audio ، 3D Surround Upscaling ، Voice Zoom 2 و Acoustic Center Sync استفاده شده بنابراین صدای تولید شده جدا از وضوح بالا به صورت سه بعدی نیز تولید می شود . تلویزیون سونی 65A75K مجهز به سیستم عامل جدید گوگل تی وی شده است . این سیستم عامل امکانات متعدد زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد و به نسبت نسخه ی پیشینش یعنی اندروید تی وی با بهبود های زیادی رو به رو بوده . این سیستم عامل امکان جستجوی صوتی از طریق گوگل را به کاربران می دهد ، تا از طریق صدا بتوان محتویات مختلف را جستجو نمود و به آن دسترسی داشت . جدا از این به کمک سیستم عامل گوگل تی وی می توان به طیف گسترده ‌ای از برنامه‌ ها و فیلم های مختلف دسترسی داشت و ساعت ها با این تلویزیون 65 اینچ سرگرم شد .

طراحی بسیار جذاب و امروزی تلویزیون سونی Sony XR-65A75K

نسل جدید تلویزیون سونی از لحاظ ظاهری شباهت خاصی با نسل پیشین ندارد و تلویزیون جدید سونی با ظاهری جدید به عرصه ی تکنولوژی وارد شده است . یکی از تفاوت های بارز این نسل با قبلی به پایه های آن ها بر می گردد ، پایه های نسل قبلی طوری طراحی شده بود که بتوان در سه صورت آن را به تلویزیون متصل کرد ، اما نسل جدید فقط حالتی V شكل دارد و در یک حالت می توان آن را به تلویزیون وصل کرد . درست است این پایه ظاهری معمولی دارد اما می تواند به خوبی وزن تلویزیون 65 اینچی را تحمل کند .

به دلیل استفاده از فناوری الد در تلویزیون جدید ؛ شاهد بدنه ی بسیار باریکی هستیم ، در واقع این فناوری به دلیل ساحتار خاصی که دارد موجب شود ضخامت تلویزیون ها به میزان قابل توجهی پایین بیاید و تلویزیون ظاهری امروزی تر پیدا کند . مزیت این بدنه ی باریک این است که موقع اتصال به دیواری به خوبی بر روی دیوار می نشیند و حالت بیرون زده از دیوار پیدا نمی کنند . پخش عقب تلویزیون سونی به صورت هم سطح و یک دست ساخته شده و این قسمت میزبان درگاه ها و پورت های ضروری مانند اچ دی ام ای و یو اس بی می باشد .

ویژگی ها و کیفیت تصویر صفحه نمایش متعدد تلویزیون A75K

این روز ها کسی پیدا نمی شود که برند خوش نام سونی را نشناسد و آوازه ی کیفیت بالای تلویزیون هایش به گوشش نخورده باشد . این تلویزیون جدید سونی نیز مجهز به برترین فناوری ها و تکنولوژی ها شده تا همچنان نام نشان معروف سونی را حفظ کند . این مدل که در سری A قرار دارد مجهز به فناوری OLED شده . چند سالیت که کمپانی هایی نظیر سامسونگ و ال جی به استفاده از این فناوری به روز می پردازند به همین دلیل سونی برای این که در این بازار رقباتی جا نماند تلویزیون های سری A را مجهز به فناوری الد نمود . این فناوری به دلیل ساختار خاصی که دارد تاثیر شگرفی بر روی کیفیت تصویر می گذارد و کنتراست را به صورت بهینه افزایش می دهد ، رنگ ها را در حالت طبیعی قرار می دهد و زاویه دید مناسبی را در اختیار کاربران قرار می دهد . جدا از این سونی تنها به این فناوری بسنده نکرده و از امکانات پیشرفته ی زیادی در دل این تلویزیون بهره گرفته است .

یکی از این فناوری ها XR OLED Contrast Pro می باشد ، این قابلیت هم کیفیت رنگ و کنتراست را در نواحی روشن بهبود می دهد به همین دلیل تصاویر به صورت واقعی تر عرضه می شوند . تلویزیون سونی جدید با داشتن پردازنده ی هوشمند تصویر شناختی XR™ بهتربن تصویر ممکن را به نمایش می گذارد . این پردازنده از طریق سنسور های دمایی ، دمای صفحه را تشخیص می دهد و به کنترل دقیق نور می پردازد ، بنابراین پیکسل ها در مناطق روشن به صورت همزمان شروع به روشن شدن می کنند . این پردازنده موجب می شوند صدا و تصویر طوری عرضه شوند که در حالت عادی انسان ها می بینند و می شنوند . 

فناوری XR OLED Contrast Pro سیاهی صحنه ها را حفظ می کند و از کاهش جزئیات جلوگیری می کند . قابلیت XR HDR Remaster همانطور که از نامش پیداست ، بر روی رنگ و کنتراست تصویر اثر می گذارد تا تصویر حالتی واقع گرایانه داشته باشند . یکی از خصوصیات خوب این تلویزیون سونی دسترسی به بیش از یک میلیارد رنگ می باشد به همین دلیل همه چیز در این تلویزیون ظاهری واقعی خواهند داشت . قابلیت XR 4K Upscaling نیز جزئیات محتواهای مختلف مانند فول اچ دی و اچ دی را به رزولوشن فورکی نزدیک می کند و کیفیت تصاویر را ارتقا می بخشد . قابلیت XR OLED Motion به همراه از پردازنده شناختی XR به تجزیه و تحلیل عناصر کلیدی در فریم های متوالی می پردازند تا مانع از تاری تصاویر سریع شوند. این دو فناوری بین فریم‌ های اصلی فریم های اضافی ایجاد می کنند تا تلویزیون حتی در سکانس ‌های متحرک عملکردی صاف و واضح ارائه کند . از دیگر ویژگی های این تلویزیون هوشمند دو فناوری Ambient Optimization و Light Sensor می باشد . این تلویزیون به کمک این فناوری ها و سنسور داخلی ، نور محیط را تجزیه و تحلیل می کنند و با توجه به آن بهترین تنظیمات نوری صفحه نمایش را ارائه می کنند .

فناوری های صدا و سیستم صوتی قدرتمند سونی A75K

 در بخش صدا و سیستم صوتی تلویزیون سری 7 سونی نیز شاهد کیفیت و وضوح بالای صدا خواهید بود . سونی با تعبیه ی فناوری های متعدد در دل این تلویزیون شرایطی برای تولید صدای عالی و بهینه را فراهم کرده است . یکی از این قابلیت 3D Surround Upscaling می باشد که باعث ایجاد صدای فراگیر می شود . این فناوری بدون کمک گرفتن از بلندگو های خارجی صدا را در همه ی قسمت های اتاق پخش می کند تا حالتی سه بعدی به صدا بدهد . این سری جدید مجهز به فناوری پشرفته ی صدای Dolby Atmos® شده است ، این قابلیت نیز صدایی فراگیر تولید می نماید . فناوری Voice Zoom 2 نیز صدای کاراکتر های موجود در فیلم ها را واضح تر عرضه می کند تا اشخاص بهتر بتوانند گفتگو های داخل فیلم ها را بشوند . فناوری Acoustic Center Sync نیز زمانی قابل استفاده است که یک بلندگو خارجی مانند ساندبار را به تلویزیون وصل کنید . این قابلیت به ساندبار کمک می کند صدایی واضح ‌تر و کامل‌ تر تولید کند .

قابلیت های هوشمند و پیشرفته در تلویزیون سری A سونی

از سال گذشته به بعد شاهد عوض شدن سیستم عامل تلویزیون های سونی بودیم . سونی تصمیم گرفته سیستم عامل قدیمی خود یعنی اندروید تی وی را با سیستم عامل پیشرفته تر یعنی گوگل تی وی جایگزین کند . این سیستم عامل دسترسی شما به 700000  فیلم و سریال های متنوع را فراهم می کند . جدا از این امکانات بسیار پیشرفته ای را در اختیار کاربران قرار می دهد تا کنترل تلویزیون بیش از هر زمان دیگر راحت باشد . مثلا به کمک دستیار گوگل می توانید به صورت صوتی سرچ کنید و به خواسته های خود برسید.

سونی در تلویزیون BRAVIA XR از فناوری پیشرفته و جدید BRAVIA CAM بهره گرفته است ، پس با خرید و اتصال دوربین خارجی می توانید از امکانات پیشرفته ی این تلویزیون بهره مند شوید . فناوری BRAVIA CAM به کمک دوربین تشخیص می دهد که دقیقا در کجای اتاق قرار دارید و با سنجش میزان فاصله ی شما از تلویزیون ، تنظیمات صدا و تصویر را به صورت بهینه اعمال می کند . با BRAVIA CAM می توانید از طریق حرکات مختلف دست تلویزیون را کنترل کنید و تنظیمات مختلف مانند افزایش و کاهش صدا و یا عوض کردن کانال ها را انجام دهید .

کلام آخر

سونی بلاخره تصمیم گرفته از فناوری های روز و پرطرفدار صفحه نمایش یعنی OLED در تلویزیون های نسل جدیدش استفاده کند . اگر سونی تصمیم به استفاده از این فناوری های جدید نمی گرفت ممکن بود به راحتی از رقبایش جا بماند و بیشترین سهم بازار را در اختیار رقبای سر سختش مانند ال جی و سامسونگ بدهد . به همین دلیل امروزه شاهد تولید سری پر طرفدار A هستیم . این سری با هدف رقابت با تلویزیون های OLED ال جی تولید و روانه ی بازار شد . همچنین سونی با تولید سری 7 توانست قیمت را هم پایین نگه دارد تا اشخاص بیشتری توان خرید تلویزیون الد آن را داشته باشند . مدل A75K که در سال 2022 رونه ی بازار شده اکثر تکنولوژی ها و فناوری های تلویزیون های بالا رده و پرچمدار را دارد و به نسبت آن ها از قیمت مناسب تری بهره می برد . پس  اگر قصد خرید تلویزیون الد با قیمت مناسب را دارید ، این تلویزیون سری سونی را از دست ندهید .

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
65A75K

مشخصات

اندازه صفحه نمایش (اینج)
65 اینچ
اقلام همراه
ریموت کنترل - باتری ریموت کنترل - پایه رومیزی - دفترچه راهنما - راهنمای نصب - کابل برق
وزن
27.5 کیلوگرم
نوع صفحه نمایش
تخت
قطر نمایشگر (cm)
163.9 سانتی متر
سرعت رفرش تصویر/ MCI
120 هرتز
توان مصرف برق
240
رزولوشن فیلم
4K
کیفیت صفحه نمایش
4K
نسبت تصویر
16:9
رزولوشن تصویر
3840x2160
نوع باند و اسپیکر
2 کاناله
توان خروجی صدا
20 وات
سیستم عامل
اندروید
فرمت های قابل اجرا
فرمت های رایج
مرورگر وب
دارد
ورودی HDMI
دارد
تعداد ورودی HDMI
4 عدد
ورودی USB
دارد
تعداد ورودی USB
3 عدد
ورودی Component
دارد
پورت LAN
دارد
ورودی تیونر
دارد
خروجی هدفون
دارد
دارد
شبکه بی سیم(wi- Fi)
YES
اشتراک گزاری هوشمند
YES
تله تکست
دارد
فرمان صوتی
دارد
مشخصات تیونر
آنالوگ-دیجیتال
قابلیت DVB-T
دارد
سال ساخت
2022 میلادی
اندازه قاب تلویزیون
باریک(بدون فرم)
ریموت کنترل
هوشمند
زاویه دید افقی
76 درجه
سری
7
نوع پنل
VA
تعداد بلندگو
2 عدد
سری پردازنده
Cognitive Processor XR
اپتیکال
دارد
لیست برنامه ها (EPG)
دارد
نرم افزار تلویزیون هوشمند
دارد
DVB-T2 (دیجیتال زمینی)
دارد
قابلیت اتصال به دیوار
دارد
دفترچه راهنما
دارد
قابلیت HDR
دارد
4K Upscaler
دارد
ورودی RF
دارد
بلوتوث
دارد
قابلیت پخش USB
دارد
HEVC Codec
دارد
سیستم کاهنده نویز صدا
دارد
حالت فیلم
دارد
سیستم های صوتی
Acoustic Multi-Audio - Sound Positioning Tweeter
سیستم ECO
دارد
Local Dimming
دارد
(ConnectShare™(USB2.0
دارد
زبان و منوی فارسی
دارد
ابعاد خالص(سانتی متر)
1443x835x66
پورت RS-232C
دارد
زمان پاسخ دهی
سریع
کلید روشن/خاموش
دارد
کشور سازنده
ژاپن
کشور منتاژ کننده
مالزی
حسگر روشنایی
دارد
تگ اشتراک گذاری NFC
دارد
حافظه داخلی
16 گیگابایت
عملکرد سازگار با براویا
دارد
HDR10
دارد
HLG
دارد
Dolby Vision
دارد

نظرات محصول

متوسط امتیاز کاربران

5.0
1 نظر
عالی 1
خوب 0
متوسط 0
ضعیف 0
خیلی ضعیف 0

  • نظر (1)
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
(@COMMENT_GRADE@)
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_TITLE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_IMAGES@
@COMMENT_VIDEOS@
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟ @COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENTS_NB@ ثبت دیدگاه درباره این نظر
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ @REPLIES_NB@ پاسخ
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ پاسخ
محصولات مرتبط
تلویزیون سونی
سونی
150,000,000 تومان (بدون مالیات)
(1)
مدل تلویزیون : 85X90Kخروجی صدا : 30 واتدارای فناوری : Netflixدارای حسگر : روشناییمجهز به فناوری : Remasterسال ساخت : 2022 میلادیمجهز به بلندگوهای : X-Balancedدستیارهای صوتی : الکسا و گوگل...
تلویزیون سونی
سونی
63,500,000 تومان (بدون مالیات)
(1)
مدل تلویزیون : 65X90Kخروجی صدا : 30 واتدارای فناوری : Netflixدارای حسگر : روشناییمجهز به فناوری : Remasterسال ساخت : 2022 میلادیمجهز به بلندگوهای : X-Balancedدستیارهای صوتی : الکسا و گوگل...

فهرست