×
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
(1)

تلویزیون اولد سونی 55A75K

دسته بندی: تلویزیون
برند سازنده:
مدل تلویزیون :55A75K
کیفیت تصویر :4K
خروجی ضدا :20 وات
رفرش ریت تصویر :120 هرتز
سال ساخت : 2022 میلادی
دارای دستیار صوتی :گوگل و الکسا
پردازنده تصویر : Cognitive XR
فناوری تصویر :OLED Motion
سیستم عامل :اندروید و رابط کاربری گوگل
ادامه مطلب
رنگ
انتخاب گارانتی
مقایسه0
مشاوره خرید

شماره های همراه بخش فروش

هفت روز هفته از ساعت 9 الی 23

اقای  امینی

09911016640

آقای الیاسی پور

09911016641

توضیحات

در سال 2022 سونی مجموعه ی دیگری از تلویزیون های هوشمند خود را با نام سری A معرفی کرد ، این درحالیست که درست یک ماه قبل از این مجموعه به رونمایی پرچمدار خود یعنی A95K در نمایشگاه CES 2022 پرداخت . هدف از تولید این سری A ، نزدیک کردن قیمت این سری به تلویزیون های سری A1 ال جی می باشد تا تلویزیون هایش توان رقابت با این غول سر سخت کره ای را داشته باشند . این سری سونی مجهز به پنل OLED هستند و از محتوای 4K HDR پشتیبانی می ‌کنند . یکی از مدل های موجود در این مجموعه که قصد معرفی آن را داریم ، مدل A75K می باشد ، این مدل همچنان طیف گسترده ای از مشخصات سری Bravia XR را پشتیبانی می کند و نسخه ارزان تری به نسبت مدل A95K می باشد .

مزیت تلویزیون های OLED به نسبت تلویزیون های معمولی این است که پنل آن می ‌تواند تک تک پیکسل‌ ها را خاموش کند و کنتراست تقریباً بی ‌نهایت و بدون تاری را در اطراف اجسام روشن ایجاد کند. در کنار پنل اُلد و رزولوشن فورکی شاهد امکانات و فناوری پیشرفته ی دیگری هستیم که درادامه به آن ها می پردازیم . یکی از این فناوری ها Cognitive Processor XR™ می باشد ، این فناوری که سونی با نام پردازنده انقلابی در تلویزیون های Sony BRAVIA XR™ از آن یاد می کند ، صدا و تصویر را آن گونه که انسان می بینند ، ارائه می کند . XR OLED Contrast Pro فناوری دیگریست که بر روی رنگ و کنتراست تصویر اثر می گذارد و رنگ و کنتراست را در نواحی روشن افزایش می ‌دهد تا تصاویری استثنایی و واقع گرایانه تولید شوند .

بیش از یک دهه است که سونی در تلویزیون هایش از فناوری   Triluminos بهره می گیرد ، نسخه جدید این فناوری که XR Triluminos Pro نام دارد تلویزیون را قادر می ‌سازد تا به بیش از یک میلیارد رنگ دسترسی داشته باشد و هر کدام را با تفاوت‌ های ظریفی که در دنیای واقعی مشاهده می ‌شود، بازتولید کند. سایر فناوری های XR HDR Remaster ، XR 4K Upscaling ، 4K XR Smoothing ، XR OLED Motion ، 4K XR Super Resolution و ... موجب می شوند تلویزیون جدید سونی کیفیت عالی و بی نقص ارائه کند.

تلویزیون سونی در بخش صدا نیز خوب ظاهر شده و با دارا بودن فناوری های جدید مانند : Acoustic Surface Audio ، 3D Surround Upscaling ، Voice Zoom 2 و Acoustic Center Sync صدایی با وضوح بالا و سه بعدی را تولید می نماید . رابط کاربری که بر روی تلویزیون براویا XR-55A75K نصب شده مبتنی بر سیستم عامل گوگل تی وی است. از طریق این سیستم عامل جدید می توانید از صدای خود برای جستجوی فیلم ، برنامه های مختلف ، پخش موسیقی و کنترل تلویزیون خود استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به گوگل بگویید به چه چیزی نیاز دارید تا گوگل به خواسته ی شما پاسخ دهد . با الکسا می توانید تلویزیون خود را روشن کنید، کانال را تغییر دهید و یا صدا را تنظیم کنید . Google TV در A75K درست مانند هر تلویزیون دیگری کار می کند . در واقع در این سیستم عامل جدید طیف گسترده ‌ای از برنامه‌ ها وجود دارد که می ‌توانید پس از راه‌ اندازی اولیه آن را بر روی تلویزیون نصب کنید . در ادامه نگاه دقیق تری به امکانات این تلویزیون رده بالای سونی خواهیم داشت پس در ادامه با ما همراه باشید .

طراحی بسیار جذاب و خاص تلویزیون سونی Sony XR-55A75K

تلویزیون جدید سونی یعنی XR-55A75K از تلفیق سبک مدرن و مینیمالیست دیزاین شده است . یکی از جذابیت های این تلویزیون باریک تر شدن قاب اطراف تلویزیون به میزان قابل توجهی می باشد به طوری که از دور انگار اطراف صفحه نمایش هیچ لبه ای وجود ندارد . این لبه ی باریک مشکی در پایین ضخامت بیشتری دارد تا طراحی تلویزیون حالتی جذاب تر به خود بگیرد .

به دلیل استفاده از پنل OLED بدنه ی دستگاه به صورت باریک طراحی شده و ضخامت خود دستگاه بدون پایه کمی بیش از 50 میلی متر است که بسیار ناچیز است . بنابراین زمانی که تلویزیون به دیوار متصل شود از دیوار فاصله ی چندانی نخواهد داشت . تلویزیون سونی از لحاظ شکل و شمایل هیچ شباهتی به نسل قبلی اش ندارد و سونی ترجیح داده نسل جدیدش را با ظاهر جدید روانه ی بازار کند . پایه ی در نظر گرفته شده در این نسل بر خلاف مدل A80J فقط به یک صورت بر روی تلویزیون قابل اتصال است ، این درحالیست که در نسل گذشته می توانستیم به چند شکل مختلف پایه را به تلویزیون متصل کنیم . پایه ها در این نسل حالتی دو شاخه ای دارند اما این نوع پایه با مدل های گذشته تفاوت دارد و ظاهری مدرن تر پیدا کرده زیرا سونی آن را به صورت باریک طراحی کرده است .

امکانات و فناوری های صفحه نمایش متعدد تلویزیون 55A75K

سونی برای اینکه تلویزیون جدیدش توان رقابت با سایر تلویزیون های رقبا داشته باشد ان مجهز به پنل OLED نموده است . پنل های OLED به دلیل ساختار خاصی که دارند موجب افزایش کنتراست ، اشباع رنگ عالی و افزایش زوایای دید می شوند . این فناوری در کنار رزولوشن فورکی به عنوان پایه و اساس یک کیفیت خوب تصویر بنا شده اند . در واقع فناوری های متعددی به کمک این دو ویژگی مهم می آیند تا تصاویر عاری از هر گونه عیب و نقص باشند .

XR OLED Contrast Pro یکی از این فناوری های پیشرفته است که به کمک پنل الد می آید و موجب افزایش رنگ و کنتراست در نواحی روشن می شود به همین دلیل تصاویری واقع گرایانه با  حداکثر روشنایی عرضه می شوند . جدا از این تلویزیون OLED سونی با کمک سنسور دما و پردازنده شناختی XR™ برای تشخیص دمای صفحه و کنترل دقیق نور استفاده می ‌کند تا پیکسل‌ها در مناطق روشن به طور همزمان روشن شوند . فناوری ویژه XR OLED Contrast Pro هم صحنه ها را کنترل می کند تا مانع از دست رفتن جزئیات شود و سیاهی صحنه ها را حفظ کند. علاوه بر این، فناوری XR HDR Remaster در 55A75K برای شناسایی اشیاء روی صفحه برنامه ریزی شده است. پس از تجزیه و تحلیل ویژگی های رنگ ، کنتراست تصویر بیشتر می شود تا تصاویر حالتی واقع گرایانه داشته باشند. این پردازش شی گرا موجب می شود دقت رنگ به بالاترین سطح برسند.

پردازنده تصویر شناختی XR™ هم تصویر و صدا را به بالاترین سطح می رساند. در واقع به کمک این پردازنده ی قدرتمند صدا و تصویر به گونه ای پخش می شوند که انسان ها در حالت واقعی آن را می بینند و می شنوند . فناوری نام آشنای XR Triluminos Pro نیز بر روی بخش رنگ ها تاثیر می گذارد و رنگ هایی با اشباع مناسب عرضه می کند . در واقع به کمک این فناوری بیش از یک میلیارد رنگ بر روی صفحه نمایش به تصویر کشیده می شود . قابلیت XR 4K Upscaling نیز همانطور که از نامش مشخص است جزئیات محتواهای مختلف را به رزولوشن فورکی نزدیک می کند و کیفیت تصاویر را ارتقا می بخشد . قابلیت XR OLED Motion با کمک گرفتن از پردازنده شناختی XR عناصر کلیدی در فریم های متوالی را تجزیه و تحلیل می کند تا مانع از تاری تصاویر سریع شود. این فناوری فریم‌ های اضافی را بین فریم‌ های اصلی ایجاد می کند تا تلویزیون عملکردی صاف و واضح، حتی در سکانس‌های متحرک سریع عرضه کند .

دو فناوری جالب و کاربردی Ambient Optimization و Light Sensor موجب می شوند تلویزیون با توجه به شرایط نوری محیط ، بهترین تنظیمات ممکن را ارائه کند . در واقع به کمک سنسور تلویزیون می توان میزان نور محیط اطراف را تشخیص بدهد و با توجه به آن نور مناسب صفحه نمایش را تنظیم نماید.

خصوصیات صدا و سیستم صوتی قدرتمند سونی A75K

به واسطه ی وجود فناوری های مختلف صوتی در این تلویزیون صدا نیز به صورت بی نقص عرضه می شود . دو سیستم صوتی که در پشت تلویزیون تعبیه شده اند موجب می شود صدا و تصویر همیشه با هم مطابقت داشته باشند . قابلیت 3D Surround Upscaling هم موجب ایجاد صدای فراگیر می شود . در واقع XR Surround به تنهایی صدا را از کناره های تلویزیون پخش می کند و آن را به تمام قسمت های اتاق می رساند تا صدایی کاملا سه بعدی بدون نیاز به بلندگو های خارجی ایجاد شوند . همچنین نا گفته نماند تلویزیون سری 7 سونی با قابلیت با Dolby Atmos® نیز سازگار می باشد به همین دلیل صدا کاملا همه جانبه و فراگیر خواهد بود . شاید بار ها برایتان پیش امده باشد به علت بالا بودن صدای موزیک پس زمینه ، صدای کاراکتر های اصلی فیلم نا واضح بوده است . سونی به کمک فناوری Voice Zoom 2 این مشکل را برطرف نموده . این فناوری با تجزیه و تحلیل صدا ها ، صدای اشخاص داخل فیلم و یا صحنه ها را افزایش می دهد و وضوح آن را چندین برابر می کند .

فناوری Acoustic Center Sync نیز به هنگام وصل کردن بلندگو های خارجی مانند ساندبار ها به کمک تلویزیون می آید . این قابلیت بلندگو ساندبار را برای تولید صدای واضح ‌تر و کامل‌ تر تقویت می ‌کند . این کار باعث می ‌شود صدا دقیقاً با عملکرد روی صفحه مطابقت داشته باشد تا تجربه‌ ای واقعاً فراگیر داشته باشید .

قابلیت های بسیار پیشرفته در تلویزیون سری A سونی

تلویزیون سونی مجهز به سیستم عامل جدید گوگل تی وی شده ، این سیستم عامل امکان دسترسی به بیش از 700000 فیلم و سریال های متنوع تلویزیونی را به شما می دهد ، شما می توانید بر اساس موضوعات و ژانرهای مورد علاقه تان این فیلم ها و سریال ها را سازمان ‌دهی کنید . همچنین جستجوی صوتی از طریق این سیستم عامل جدید سونی امکان پذیر می باشد ، کافیست از طریق صدای خود آن چه را که می خواهید به گوگل بگویید تا برایتان سریعا اجرا نماید . دستیار گوگل همچنین امکان اعمال تنظیمات مختلف از طریق صدا را به شما می دهد . دیگر یافتن فیلم های و موسیقی های مورد علاقه تان پیچیده نیست چرا که Google به راحتی آن را برایتان جستجو می کند ، مثلا به گوگل بگویید چه چیزی را تماشا کنم تا توصیه های شخصی سازی شده را بر روی صفحه نمایش 55 اینچی به نمایش بگذارد .

سونی تلویزیون BRAVIA XR خود را به فناوری پیشرفته و جدید BRAVIA CAM مجهز نموده است ، شما می توانید با تهیه و وصل کردن دوربین سازگار تجربه تماشای فراگیر تری داشته باشید. BRAVIA CAM تشخیص می دهد که شما در کجای اتاق حضور دارید و میزان فاصله ی شما از تلویزیون را تشخیص می دهد ، سپس با توجه به داده هایی که به دست آورده تنظیمات صدا و تصویر را طوری تنظیم می کند که در بهترین حالت خود باشند. همچنین می ‌توانید با BRAVIA CAM مجموعه ای از کنترل‌ های حرکتی را انجام دهید و از طریق حرکات مختلف دست تلویزیون را کنترل کنید.  

کلام آخر

سری A تلویزیون های سونی با هدف رقابت با غول های کره ای سامسونگ و ال جی روانه ی بازار شده اند . در واقع این شرکت ها با تولید تلویزیون های اولد توانسته اند سهم زیادی از بازار را از آن خود کنند به همین دلیل سونی نیز بی کار ننشسته و به تولید تلویزیون الد پرداخته است . سری A75K سونی نیز همانند رقبا از یک پنل OLED بهره می برد به همین دلیل با تلویزیون های سری A ال جی کاملا برابری می کند . این تلویزیون که در سال 2022 میلادی روانه ی بازار شده مجهز به جدیدترین فناوری ها شده است . در واقع سونی هم بر روی بخش ظاهری این تلویزیون کار کرده ، هم کیفیت صدا و تصویر و هم امکانات هوشمند آن . پس اگر در کنار ظاهر و کیفیت بالای صفحه نمایش به امکانات هوشمند نیز اهیمت بالایی می دهید ، این تلویزیون سری A سونی می تواند گزینه ای مناسب برایتان باشد .

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
65A75K

مشخصات

اندازه صفحه نمایش (اینج)
55 اینچ
اقلام همراه
ریموت کنترل - باتری ریموت کنترل - پایه رومیزی - دفترچه راهنما - راهنمای نصب - کابل برق
وزن
17.4 کیلوگرم
نوع صفحه نمایش
تخت
قطر نمایشگر (cm)
138.8 سانتی متر
سرعت رفرش تصویر/ MCI
120 هرتز
توان مصرف برق
240
رزولوشن فیلم
4K
کیفیت صفحه نمایش
4K
نسبت تصویر
16:9
رزولوشن تصویر
3840x2160
نوع باند و اسپیکر
2 کاناله
توان خروجی صدا
20 وات
سیستم عامل
اندروید
فرمت های قابل اجرا
فرمت های رایج
مرورگر وب
دارد
ورودی HDMI
دارد
تعداد ورودی HDMI
4 عدد
ورودی USB
دارد
تعداد ورودی USB
3 عدد
ورودی Component
دارد
پورت LAN
دارد
ورودی تیونر
دارد
خروجی هدفون
دارد
دارد
شبکه بی سیم(wi- Fi)
YES
اشتراک گزاری هوشمند
YES
تله تکست
دارد
فرمان صوتی
دارد
مشخصات تیونر
آنالوگ-دیجیتال
قابلیت DVB-T
دارد
سال ساخت
2022 میلادی
اندازه قاب تلویزیون
باریک(بدون فرم)
ریموت کنترل
هوشمند
زاویه دید افقی
76 درجه
سری
7
نوع پنل
VA
تعداد بلندگو
2 عدد
سری پردازنده
Cognitive Processor XR
اپتیکال
دارد
لیست برنامه ها (EPG)
دارد
نرم افزار تلویزیون هوشمند
دارد
DVB-T2 (دیجیتال زمینی)
دارد
قابلیت اتصال به دیوار
دارد
دفترچه راهنما
دارد
قابلیت HDR
دارد
4K Upscaler
دارد
ورودی RF
دارد
بلوتوث
دارد
قابلیت پخش USB
دارد
HEVC Codec
دارد
سیستم کاهنده نویز صدا
دارد
حالت فیلم
دارد
سیستم های صوتی
Acoustic Multi-Audio - Sound Positioning Tweeter
سیستم ECO
دارد
Local Dimming
دارد
(ConnectShare™(USB2.0
دارد
زبان و منوی فارسی
دارد
ابعاد خالص(سانتی متر)
1233x711x72
پورت RS-232C
دارد
زمان پاسخ دهی
سریع
کلید روشن/خاموش
دارد
کشور سازنده
ژاپن
کشور منتاژ کننده
مالزی
حسگر روشنایی
دارد
تگ اشتراک گذاری NFC
دارد
حافظه داخلی
16 گیگابایت
عملکرد سازگار با براویا
دارد
HDR10
دارد
HLG
دارد
Dolby Vision
دارد

نظرات محصول

متوسط امتیاز کاربران

5.0
1 نظر
عالی 1
خوب 0
متوسط 0
ضعیف 0
خیلی ضعیف 0

  • نظر (1)
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
(@COMMENT_GRADE@)
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_TITLE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_IMAGES@
@COMMENT_VIDEOS@
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟ @COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENTS_NB@ ثبت دیدگاه درباره این نظر
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ @REPLIES_NB@ پاسخ
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ پاسخ
محصولات مرتبط
تلویزیون سونی
سونی
150,000,000 تومان (بدون مالیات)
(1)
مدل تلویزیون : 85X90Kخروجی صدا : 30 واتدارای فناوری : Netflixدارای حسگر : روشناییمجهز به فناوری : Remasterسال ساخت : 2022 میلادیمجهز به بلندگوهای : X-Balancedدستیارهای صوتی : الکسا و گوگل...
تلویزیون سونی
سونی
63,500,000 تومان (بدون مالیات)
(1)
مدل تلویزیون : 65X90Kخروجی صدا : 30 واتدارای فناوری : Netflixدارای حسگر : روشناییمجهز به فناوری : Remasterسال ساخت : 2022 میلادیمجهز به بلندگوهای : X-Balancedدستیارهای صوتی : الکسا و گوگل...

فهرست