×
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
(1)

تلویزیون سونی 55X95K

دسته بندی: تلویزیون
برند سازنده:
مدل تلویزیون :55X95K
سیستم صوتی :2 کاناله
سیستم عامل : اندروید
خروجی صدا : 50 وات
نرخ رفرش ریت : 120 هرتز
سال ساخت :2021 میلادی
دستیار صوتی :Hey Google
زاویه دید :X-Wide Angle
ارتقاء کیفیت تصویر  :XR 4K Upscaling
ادامه مطلب
رنگ
انتخاب گارانتی
مقایسه0
مشاوره خرید

شماره های همراه بخش فروش

هفت روز هفته از ساعت 9 الی 23

اقای  امینی

09911016640

آقای الیاسی پور

09911016641

توضیحات

در نمایشگاه CES 2022 سونی از دو تلویزیون مینی ال ای دی با عنوان X95K و Z9K رونمایی کرد . سری Z9K و Sony X95K پرچم‌ دار تلویزیون های سونی هستند که مجهز به قابلیت جدید Mini LED شده اند . حال شاید برایتان این سوال پیش بیاید که فرق این دو پرچمدار سونی در چه چیزی است . باید گفت تلویزیون سری 9 یعنی X95K از رزولوشن فورکی بهره می برد و مدل Z9K مجهز به رزولوشن بالای 8K شده است . سونی امسال با بهره گیری از نور پس ‌زمینه مینی و استفاده همزمان از چهار فناوری پردازش تصویر به همراه تکنولوژی های روز سعی در رقابت با سایر برند های ال جی و سامسونگ نموده است . مدل پرچمدار امسال یعنی55X95K  به عنوان جایگزین مدل سال قبل یعنی X95J معرفی شده است و به نسبت این نسل با تغییرات چشم گیری مواجه بوده است .

تلویزیون جدید سونی با بهره گیری از قابلیت XR Backlight Master Drive همه چیز را تحت کنترل خود داده و با کنترل نور پس زمینه کیفیت تصاویر بی نقص را عرضه می نماید. همچنین فناوری هایی نظیر X-Wide-Angle و X-Anti-Reflection Coating زاویه دید در این تلویزیون را بهبود می دهند تا در هر نقطه از اتاق بتوانید بهترین کیفیت تصویر را مشاهده نمایید . به دلیل وجود فناوری XR Triluminos Pro همه چیز در این تلویزیون حالتی واقعی دارند . دو قابلیت XR Contrast Booster 15 و XR HDR Remaster نیز موجب افزایش عمق تصویر و کنتراست می شوند و تصاویر جذاب را عرضه می نمایند . تلویزیون پرچمدار سونی از لحاظ شکل و شمایل نیز خوب ظاهر شده و از طراحی بسیار جذاب و مدرن بهره می برد . درواقع شما شاهد لبه های بسیار باریک با پایه ی فلزی جذاب خواهید بود. جدا از این تلویزیون جدید سونی از بخش مدیریت کابل ها نیز بهره می برد تا نمایی مرتب به فضای اطراف تلویزیون بدهد.

طبق روال پرچمدار سونی مجهز به سیستم عامل جدید Google TV شده است ، این یعنی می توانید تجربه ی بهتری موقع کار با این تلویزیون رده بالای سونی داشته باشید . در این مدل همچنین دسترسی به سرویس های پخش آنلاین سراسری و گوگل پلی راحت تر خواهد بود بنابراین می توانید به هزاران فیلم ها ، بازی ها و برنامه های متنوع دسترسی داشته باشید و به کمک حافظه ی داخلی 16 گیگ ابایت بر روی تلویزیون ، بازی و برنامه های مورد علاقه تان را نصب کنید. از دیگر فناوری های جالب این تلویزیون که در نمایشگاه CES نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت ، قابلیت BRAVIA CAM می باشد . با استفاده از دوربین خارجی و نصب آن در بخش بالایی تلویزیون می توان ازیک سری امکانات کاربردی و هوشمند این تلویزیون بهره برد . مثلا می توان به مکالمه ی تصویری پرداخت و یا از طریق حرکات مختلف دست تنظیمات مختلف را بر روی تلویزیون اعمال کرد . همچنین تلویزیون به کمک این دوربین می تواند مکان اشخاص را تشخیص دهد و بهترین و بهینه ترین تنظیمات ممکن را اعمال نماید . به عنوان مثال با توجه به موقعیت اشخاص میزان صدا را کاهش و یا افزایش دهد و یا میزان روشنایی صفحه نمایش را تنظیم نماید .

طراحی امروزی و مدرن تلویزیون پرچمدار سونی 55X95K  

از آنجایی که طراحی سری قبل یعنی X95J مورد پسند اشخاص زیادی قرار گرفت سونی امسال نیز به باز سازی طراحی سری قبل پرداخته و تلویزیون جدیدش یعنی X95K با ظاهر شبیه به نسل گذشته روانه ی بازار کرده است . همانند نسل قبلی لبه های اطراف صفحه نمایش بسیار باریک هستند به طوری که از دور حتی این لبه ها قابل دید نیستند و انگار صفحه نمایش کل بدنه را فرا گرفته است . این لبه های نازک تقریبا 0.9 سانتی متر ضخامت دارند و حالتی مدرن و جذاب به تلویزیون می دهند . پایه های تلویزیون نیز شبیه به نسل قبلی دیزاین شده و با حالت کشیده در دو طرف تلویزیون نصب می شود. این پایه ها  جدا از این که ظاهری امروزی و جذاب به تلویزیون می دهند به خوبی توانایی تحمل وزن بالای تلویزیون را دارند .  خود بدنه نیز به دلیل استفاده از پانل مینی ال ای دی ضخامت بسیار کمی دارد به طوری که موقع اتصال به دیوار کاملا روی دیواری می نشیند . براکتی که می توان از آن برای اتصال به دیوار بهره گرفت از اندازه ی 300 ×  300 باید برخوردار باشد .

پنل پشتی تلویزیون دارای یک بافت زیبا و متفاوت است که عالی به نظر می رسد. در این قسمت شاهد بخشی برای مدیریت کابل ها هستیم تا فضای اطراف تلویزیون مرتب به نظر برسد. این تلویزیون پرچمدار سونی با ظاهر متفاوت و جذابی که دارد قطعا می تواند به مرکز توجه همگان بدل شود . کنترل از راه دور تلویزیون جدید سونی دارای یک سطح صاف می باشد که با پوشش پلی اورتان ساخته شده است . در این ریموت کنترل دکمه ها در پایین ترین سطح ممکن واقع شده اند تا به راحتی تمیز شوند. جدا از این همه ی دکمه ها به مواد آنتی باکتریال آغشته شده اند .

کیفیت فوق العاده بی نظیر تلویزیون جدید سونی 55X95K

شرکت سونی برای اینکه از رقبای سرسختش مانند ال جی و سامسونگ جا نماند ، در سال 2022 به استفاده از فناوری miniLED بر روی دو تلویزیون پرچمدار خود پرداخت . یکی از این مدل ها تلویزیون 55X95K   می باشد که به این تکنولوژی بی نظیر مجهز گشته است. اولین بار برند TCL به رونمایی از فناوری  miniLED پرداخت سپس در سال 2021 میلادی دو کمپانی ال جی و سامسونگ از آن در تلویزیون هایشان بهره گرفتند. اگر برای اولین بار است که نام فناوری مینی ال ای دی را می شنوید باید گفت این فناوری همانطور که از نامش پیداست از یک سری ال ای دی های بسیار ریز ساخته شده .

این ال ای دی ها مسئول تولید نور پس زمینه ی تصاویر هستند ، پس با این تفاسیر می توان هزاران miniLED را در یک فضا جای داد و کنترل بهتری بر روی نور و تصویر داشت . بنابراین استفاده از چنین فناوری موجب می شود نوردهی بسیار دقیق ‌تری نسبت به مدل‌های گذشته ارائه شود و کنتراست بهبود یافته تر شود. مانند تمامی فناوری های جدید مینی ال ای دی نیز نقاط قوت و ضعف خود را دارد و سونی برای اینکه نسبت به رقباش چیزی برای گفتن داشته باشد ادعا می کند توانسته در این نسل جدید مشکلات این فناوری را برطرف سازد . در واقع سونی می ‌گوید با کمک الگوریتم‌ های « XR Backlight Master Drive» که به ‌طور پویا نور پس ‌زمینه را کنترل می ‌کند توانسته همه چیز را تحت کنترل خود قرار دهد .

در تلویزیون فورکی سونی به لطف فناوری های X-Wide-Angle و X-Anti-Reflection Coating، امکان مشاهده تصاویر حتی در زوایای مختلف فراهم شده است . در این تلویزیون همچنین الگوریتم تصحیح کنتراست و رنگ یعنی XR Triluminos Pro نیز بهبود یافته است . اکنون این تلویزیون نه تنها توانایی بهینه سازی رنگ ها را بسته به روشنایی آنها دارد، بلکه می تواند اشباع رنگ را نیز تنظیم کند . در نتیجه، رنگ‌ های روشن ‌تر و با حالتی طبیعی تر را بر روی صفحه نمایش مشاهده خواهیم کرد.

یکی دیگر از فناوری های تعبیه شده در این تلویزیون Cognitive Processor XR™ می باشد ، این پردازنده محتوا را به شیوه ای که انسان می بیند و می شنود ارائه می کند تا به اشخاص حس واقعی بودن تصاویر دست پیدا کند . دو قابلیت XR Contrast Booster 15 و XR HDR Remaster نیز بر روی عمق تصاویر اثر می گذارند و تصاویر با عمق واقعی و سه بعدی ارائه می کنند. یکی دیگر از فناوری های مفید این تلویزیون قابلیت 4K XR Super Resolution است ، این قابلیت اشیاء مجزا را در یک تصویر تشخیص می دهد و بافت های دنیای واقعی را روی صفحه نمایش بازتولید می کند.

کیفیت صدا در تلویزیون پرچمدار سونی سری 9

در اینجا می خواهیم مختصری در مورد سیستم صوتی تلویزیون جدید سونی یعنی X95K توضیح دهیم . در کل این سیستم صوتی جدید با بهبود هایی مواجه بوده است و آن را از سری قبل متمایز ساخته است. سری جدید X95K سونی با یک ووفر دوگانه با کیفیت‌ تر، توییترهای بهینه ‌شده در کناره‌ های صفحه و دو بلندگوی میان ‌رده در جلو، ارائه شده است . در نتیجه می توان گفت کیفیت صدا به نسبت نسل گذشته بهبود یافته و طیف صدا های مختلف از تن های بالا تا بیس بهبود یافته اند . این سیستم صوتی دارای توان کلی 60 وات است که در حال حاظر حداکثر توان ممکن برای آکوستیک داخلی است. همانند سال گذشته تلویزیون X95Kنیز مجهز به فناوری Acoustic Multi Audio شده است . در این فناوری تویتر ها قابلیت تشخیص موقعیت صدا را دارند و می توانند صداهای با فرکانس بالا را مطابق با محتویات صفحه نمایش عرضه کنند.

سونی در کنار این سیستم صوتی قدرتمند از فناوری های پیشرفته بهره گرفته تا همه چیز در این تلویزیون بی نقص باشد . یکی از این فناوری ها XR Surround می باشد ، این فناوری به صورت فراگیر صدا را در تمام قسمت های اتاق پخش می کند و صدایی سه بعدی را بدون نیاز به بلندگو های خارجی عرضه می کند . فناوری Voice Zoom 2 نیز از دیگر تکنولوژی های به کار رفته در این تلویزیون پرچمدار سونی است که با تجزیه و تحلیل صدا ها ؛ وضوح صدای بازیگران و کاراکتر های داخل صفحه را بالا می برد.

قابلیت های هوشمند و سیستم عامل Google TV

سونی امسال نیز از همان سیستم عامل نسل قبل یعنی Google TV در تلویزیون پرچمدارش استفاده کرده است. در این سیستم عامل نقص های گذشته برطرف شده و با رابط کاربری مرتب و سریع تر مواجه خواهید شد. به واسطه ی این سیستم عامل به سرویس‌های پخش آنلاین جهانی مانند دیزنی پلاس، Google Stadia، HBO Max و نتفلیکس می توانید به راحتی دسترسی داشته باشید. همچنین سونی یک بخش جدید به این سیستم عامل اضافه نموده تا ویژگی های خاص سونی را برجسته کند.

در سال 2022 سونی توانست به خاطر رونمایی از قابلیت جدید BRAVIA CAM موفق به دریافت جایزه سی ای اس شود. این فناوری به کمک دوربینی که در بالای تلویزیون نصب می شود ، به تلویزیون این امکان را می دهد تنظیمات بهینه مطابق با محیط اطراف را اعمال نماید. در واقع با شناسایی موقعیت اشخاص در داخل اتاق ، به صورت خودکار حجم صدا و میزان روشنایی را با توجه به مسافت بیننده از تلویزیون تنظیم می کند . به عنوان مثال، دوربین مکان بیننده را تشخیص می‌ دهد و آکوستیک تلویزیون را با توجه به موقعیت آن تنظیم می ‌کند.

یا زمانی که کسی در اتاق حضور نداشته باشد ، تلویزیون به راحتی تشخیص می دهد و روشنایی صفحه نمایش را کاهش می دهد تا در مصرف انرژی و برق صرفه جویی شود. دوربین BRAVIA برای تلویزیون مینی ال ای دی 55X95K باید به صورت جداگانه خریداری شود. این دوربین که نسخه فول اچ دی است  به راحتی در بالای تلویزیون نصب می شود. همچنین به دلیل دارا بودن میکروفون داخلی امکان چت ویدیویی از طریق Google Duo را به کاربران می دهد. همچنین به کمک این دوربین تلویزیون می تواند حرکت دست اشخاص را تشخیص دهد و به کمک الگوریتم های داخلی تنظیمات مد نظر اشخاص را اعمال کند.

کلام آخر

سونی امسال به پرچمدار جدیدش بهای زیادی داده و برای این که از رقبای سر سختش مانند ال جی و سامسونگ جا نماند ، تلویزیون سری 9 خود را مجهز به بهترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها نموده . امسال سونی تصمیم گرفت از تکنولوژی جدید صفحه نمایش یعنی Mini LED بهره بگیرید و به کمک متخصصان خود نقص ها و مشکلات این تکنولوژی را حل کند . این کمپانی در کنار این قابلیت از پردازنده های مختلف تصویر و تکنولوژی های جدید بهره گرفته تا همیشه تلویزیون هایش کیفیت خیره کننده داشته باشند.

بنابراین می توان گفت تلویزیون جدید سونی یک سرو گردن از رقبا پیشی گرفته و می تواند کیفیت تصویر عالی و بی نظیری را عرضه نماید. اگر جز اشخاصی هستید که دوست دارید همه چیز بی نقص و پرفکت باشد و قیمت تلویزیون اهمیت چندانی برایتان ندارد ، این تلویزیون سونی می تواند گزینه خوبی برای خرید باشد.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
55X95K

مشخصات

اندازه صفحه نمایش (اینج)
55 اینچ
اقلام همراه
ریموت کنترل - باتری ریموت کنترل - پایه رومیزی - دفترچه راهنما - راهنمای نصب - کابل برق
وزن
27.5 کیلوگرم
نوع صفحه نمایش
تخت
قطر نمایشگر (cm)
138.8 سانتی متر
سرعت رفرش تصویر/ MCI
120 هرتز
توان مصرف برق
240
رزولوشن فیلم
4K
کیفیت صفحه نمایش
4K
نسبت تصویر
16:9
رزولوشن تصویر
3840x2160 پیکسل
نوع باند و اسپیکر
2 کاناله
توان خروجی صدا
60 وات
ویژگی های صدا
6 حالت مختلف (Standard, News, Music, Cinema, Sport, Game)
سیستم عامل
اندروید
فرمت های قابل اجرا
فرمت های رایج
مرورگر وب
دارد
ورودی HDMI
دارد
تعداد ورودی HDMI
4 عدد
ورودی USB
دارد
تعداد ورودی USB
3 عدد
ورودی Component
دارد
پورت LAN
دارد
ورودی تیونر
دارد
خروجی هدفون
دارد
دارد
شبکه بی سیم(wi- Fi)
YES
اشتراک گزاری هوشمند
YES
تله تکست
دارد
فرمان صوتی
دارد
مشخصات تیونر
آنالوگ-دیجیتال
قابلیت DVB-T
دارد
سال ساخت
2022 میلادی
اندازه قاب تلویزیون
باریک(بدون فرم)
ریموت کنترل
هوشمند
زاویه دید افقی
76 درجه
سری
9
نوع پنل
VA
تعداد بلندگو
2 عدد
سری پردازنده
Cognitive Processor XR
اپتیکال
دارد
لیست برنامه ها (EPG)
دارد
نرم افزار تلویزیون هوشمند
دارد
DVB-T2 (دیجیتال زمینی)
دارد
قابلیت اتصال به دیوار
دارد
دفترچه راهنما
دارد
قابلیت HDR
دارد
4K Upscaler
دارد
ورودی RF
دارد
بلوتوث
دارد
قابلیت پخش USB
دارد
HEVC Codec
دارد
سیستم کاهنده نویز صدا
دارد
حالت فیلم
دارد
سیستم های صوتی
Acoustic Multi-Audio - Sound Positioning Tweeter
سیستم ECO
دارد
Local Dimming
دارد
(ConnectShare™(USB2.0
دارد
زبان و منوی فارسی
دارد
ابعاد خالص(سانتی متر)
1443x835x66
پورت RS-232C
دارد
زمان پاسخ دهی
سریع
کلید روشن/خاموش
دارد
کشور سازنده
ژاپن
کشور منتاژ کننده
مالزی
حسگر روشنایی
دارد
تگ اشتراک گذاری NFC
دارد
حافظه داخلی
16 گیگابایت
عملکرد سازگار با براویا
دارد
HDR10
دارد
HLG
دارد
Dolby Vision
دارد

نظرات محصول

متوسط امتیاز کاربران

5.0
1 نظر
عالی 1
خوب 0
متوسط 0
ضعیف 0
خیلی ضعیف 0

  • نظر (1)
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
(@COMMENT_GRADE@)
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_TITLE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_IMAGES@
@COMMENT_VIDEOS@
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟ @COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENTS_NB@ ثبت دیدگاه درباره این نظر
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ @REPLIES_NB@ پاسخ
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ پاسخ
محصولات مرتبط
تلویزیون سونی
سونی
150,000,000 تومان (بدون مالیات)
(1)
مدل تلویزیون : 85X90Kخروجی صدا : 30 واتدارای فناوری : Netflixدارای حسگر : روشناییمجهز به فناوری : Remasterسال ساخت : 2022 میلادیمجهز به بلندگوهای : X-Balancedدستیارهای صوتی : الکسا و گوگل...
تلویزیون سونی
سونی
65,000,000 تومان (بدون مالیات)
(1)
مدل تلویزیون : 65X90Kخروجی صدا : 30 واتدارای فناوری : Netflixدارای حسگر : روشناییمجهز به فناوری : Remasterسال ساخت : 2022 میلادیمجهز به بلندگوهای : X-Balancedدستیارهای صوتی : الکسا و گوگل...

فهرست