×
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
(1)

تلویزیون سونی 55A95K

دسته بندی: تلویزیون
برند سازنده:
مدل تلویزیون :55A95K
سیستم عامل :اندروید
خروجی صدا : 60 وات
رفرش ریت تصویر :120 هرتز
نوع صفحه نمایش : QD-OLED
سال ساخت :2022 میلادی
مناسب برای :Playstation5
وضوح تصویر : 3840×2160 پیکسل
پردازشگر تصویر : Cognitive Processor XR
ادامه مطلب
رنگ
انتخاب گارانتی
مقایسه0
مشاوره خرید

شماره های همراه بخش فروش

هفت روز هفته از ساعت 9 الی 23

اقای  امینی

09911016640

آقای الیاسی پور

09911016641

توضیحات

سونی امسال دو سری متفاوت Xو A تلویزیون هایش را روانه ی بازار کرده و در هر سری مدل های مختلف را قرار داده است تا دست کاربران برای انتخاب مدل های مد نظرشان باز باشد . هر کدام از این سری ها با فناوری های مختلفی در آمیخته اند تا هر کدام بتوانند جایگاه ویژه ای در بازار رقابتی برای خود دست و پا کنند . به عنوان مثال سری X مجهز به پنل مینی ال ای دی شده و در تلویزیون های سری A از پنل  OLED استفاده شده . سونی در نمایشگاه CES تصمیم گرفت از بهترین تلویزیون خود با نام A95K رونمایی کند و به خاطر رونمایی از چنین تلویزیون پیشرفته ای توانست جایزه های زیادی را در این نمایشگاه بین المملی درو کند . تلویزیون سونی A95K اولین تلویزیون جهان استکه ىر ساختش از فناوری نمایشگر QD-OLED کاملاً جدید استفادهشده است . به خاطر استفاده از این فناوری در این تلویزیون جدید می توان گفت اینتنها مدلی است که از زمان اولین مدل OLED 4K ال جی به خاطرش هیجان زده شدیم .

حال چرا QD-OLED اینقدر هیجان انگیز است؟ و چه چیزی آن را اینقدر خاص میکند؟ این فناوری پنل OLED را با نقاط کوانتومی ترکیب می‌ کند و در تئوری ،بهترین عملکرد تصویری را به همراه دارد . این فناوری رنگ‌ های مشکی کاملي عرضه می کند،  به همين ىليل رنگ‌ های زنده‌ تر و روشنایی بیشتر توليدمی‌ شود . با وجود اینکه سامسونگ یکی از اولین کمپانی هایی بود کهدر صفحه نمایش تلویزیون هایش از پنل های OLED استفاده می کرد اما این بار یک قدم از سونی جا مانده و هنوز به طور رسمی تلویزیون QD-OLED خود را معرفی نکرده است . تلویزیون جدید و پرچمدار سونی به نسبت OLED های 2021 با بهبودهای زیادی رو به رو بوده و به دلیل ترکیب پنل QD-OLED جدید و پردازشگر شناختی XR بهینه شده ، عملکرد روشن  تر و رنگارنگ تری دارد .

جوایزی که سونی در نمایشگاه CES موفق به دریافت آن شده شامل MASTER Series، BRAVIA CAM ، BRAVIA CORE می باشد . در واقع سونی در این نمایشگاه توانسته جایزه ی بهترین سری را از آن خود کند که بسیار قابل توجه است . BRAVIA CORE نیز یک حالت کالیبره شده ايجاد مي كند و به طور خودکار تنظیمات بهینه تصویر را اعمال می کندتا یک تجربه ی بی نظیر موقعتماشای فیلم در خانه داشته باشید . BRAVIA CAM هم یک فناوری جدید و به روز است که سونی در نسل جدید خود از آن رونمایی کرد . با استفاده از دوربین خارجی ، تلویزیون سونی می تواند تنظیمات بهینه شده را بر روی صفحه نمایش و صدا اعمال کند تا همه چیز به صورت بی عیب و نقص عرضه شود . تلویزیون جدید سونی در دو اندازه ی 55 و 65 اینچ روانه ی بازار شده که مدل مورد بررسی ما از اندازه ی 55 اینچ بهره می برد . این تلویزیون رده بالای سونی با ظاهری کاملا خاص و جذاب روانه  ی بازار شده به طوری که با رونمایی اش در نمایشگاه سی ای اس توانست نظر اشخاص زیادی را به سمت خود جلب نماید . در واقع طراحی ویژه ی پایه ها موجب شده به نظر برسد صفحه نمایش کل بدنه را فرا گرفته .

طراحی خاص و بی نظیر تلویزیون پرچمدار سونی A95K

همانطور که انتظار می رفت ، سونی ظاهری جدید برای پرچمدار 2022 خود رقم زده تا از هر نظر کامل و بی نقص باشد . سونی در کنار اهمیت دادن به ظاهر تلویزیون ، ایده های جالب و خلاقانه ای را در طراحی این تلویزیون به کار گرفته تا نظر اشخاص بیشتری را به سمت خود جلب نماید . در واقع سونی پایه ها را طوری طراحی نموده که اشخاص بتوانند به دلخواه خود آن را در دو حالت بر روی تلویزیون A95K خود وصل نمایند و ظاهری متفاوت به تلویزیون 55 اینچی سونی بدهند.

اگر این پایه های پهن در بخش پشتی تلویزیون نصب شوند ، از نمای جلو صفحه نمایش کل بدنه را فرا گرفته و انگار یک صفحه نمایش 55 اینچی بدون کمک هیچ پایه ای بر روی میز تلویزیون ایستاده است . از طرف دیگر ، می توان پایه را در جلوی صفحه نمایش قرار داد تا بتوان تلویزیون را در کنار دیوار قرار داد . پس شما می توانید با توجه به سبک دکور نشیمن خود تصمیم بگیرید از کدام سبک طراحی تلویزیون استفاده کنید. جدا از این در صورت تمایل می توانید کل پایه ها را جدا کنید و آن را بر روی دیوار متصل نمایید .  سونی A95K را طوری طراحی کرده است که تا حد امکان مینیمالیست باشد . صفحه نمایش دارای نازک ترین حاشیه است به همین دلیل به نظر می رسد صفحه نمایش کل بدنه را فرا گرفته است .

تلویزیون پرچمدار سونی همانطور که انتظار می رفت از یک بدنه ی بسیار باریک بهره می برد و می توان گفت این تلویزیون 55 اینچی ضخامت پایین خود را مدیون پنل OLED است . در واقع این فناوری به دلیل ساختار خاصی که دارد موجب شده تلویزیون از بدنه ای با ضخامت کم بهره مند شود . البته این ضخامت در پایین تلویزیون کمی بیشتر است زیرا اجزای اصلی تلویزیون مانند بلندگو ها در این بخش واقع شده اند . بخش عقب تلویزیون هم به صورت مشبک مانند طراحی شده و در این بخش شاهد قسمت های مختلف برای مخفی کردن کابل ها هستیم تا از شلوغی اطراف تلویزیون بکاهد . 

استفاده از جدیدترین فناوری های صفحه نمایش و کیفیت تصویر خارق العاده

نلویزیون 55A95K اولین تلویزیونی است که از فناوری صفحه نمایش QD-OLED استفاده می کند ، اين فناوری نسل تکامل يافته یفناوری معمولی WOLED است . قابليت QD-OLED تصاویرروشن ‌تریدارد و در عین حال سطوح سیاه کاملی را حفظ  می ‌کند ،در نتیجه تصاویری با کنتراست بالا تر ایجاد می ‌کند . همچنین انتظار می ‌رود که اشباع رنگ و کنتراست ، نسبت به سایر فناوری ‌های نمایشگر از جمله OLED معمولی ،برتری داشته باشد . سوني ىر كنار فناوری جدید QD-OLED از فناوری های به روز و پیشرفته بهره گرفته که در اینجا به مهمترین آن ها اشاره می کنیم . یکی از این قابلیت ها Cognitive Processor XR می باشد ، این یک پردازنده ی تصویر است که به صورت هوشمندانه سطح بسری صدا و تصویر را بالا می برد و محتواهای مختلف را طوری عرضه می کند که اشخاص در حالت واقعی می شنوند و می بینند . بنابراین تصاویری با عمق واقعی ، کنتراست فوق العاده و رنگ های زیبای زنده ارائه می شوند .

فناوری XR OLED Contrast Pro نیز به کمک پنل QD-OLED جدید می آید و تا 200٪ به نسبت تلویزیون های OLED معمولی روشنایی رنگی بیشتری ارائه می کند و صحنه ها را با سیاهی خالص و روشن ترین رنگ ها به نمایش می گذارد . این تلویزیون QD-OLED جدید با میلیون ‌ها پیکسل جداگانه که هر کدام از خود نور ساطع می کنند ، رنگ ‌های بیشتری را نسبت به نسل های قبلی ارائه می‌ کند . با قابلیت ارتقاء تصویر XR 4K، دیگر هیچ تصویر بی کیفیتی را بر روی این صفحه نمایش جدید مشاهده نخواهید کرد چرا که این فناوری محتویات مختلف را به کیفیت 4K نزدیک می کند . پردازشگر شناختی XR به حجم وسیعی از داده ها دسترسی دارد و به طور هوشمندانه بافت ها و جزئیات از دست رفته را نزدیک به تصاویر دنیای واقعی بازسازی می کند. قابلیت  XR OLED Motion نیز با استفاده از پردازنده شناختی XR و با تجزیه و تحلیل بصری کلیدی در فریم های متوالی ، با تاری تصویر مقابله می کند. در واقع این فناوری فریم‌ های اضافی را بین فریم ‌های اصلی ایجاد می کند تا تصویری صاف و واضح ، حتی در سکانس ‌های سریع ارائه کند .

سیستم صوتی بسیار قدرتمند تلویزیون سونی 55A95K

سونی برای اینکه تلویزیون جدیدش از هر لحاظ کامل باشد بر روی بخش صدای تلویزیون جدیدش به خوبی کار کرده و از امکانات مختلف صدا در کنار سیستم صوتی قدرتمند بهره گرفته است . یکی از این قابلیت ها Acoustic Surface Audio+™ می باشد . این همان فناوری Acoustic Surface Audio+ است که سونی در همه  OLED‌ های خود از آن بهره می گیرد . البته در این نسل از محرک‌ های بزرگ ‌تر استفاده شده تا با پنل QD-OLED جدید هماهنگ شود . در این فناوری از محرک های ویژه برای تبدیل صفحه نمایش به یک بلندگوی چند کاناله استفاده می شود . صدایی که می شنوید دقیقاً با آنچه روی صفحه نمایش ارائه می شود هماهنگی و مطابقت کامل دارد تا تجربه ای واقعاً همه جانبه داشته باشید .

با BRAVIA XR، هر چیزی که تماشا می ‌کنید از صدای فراگیر واقعی برخوردار است. XR Surround به طور مجازی صدای فراگیر را با استفاده از بلندگوهای تلویزیون ایجاد می کند ،  این صدا های مجازی را از کناره ها عرضه می کند و در سراسر اتاق پخش می نماید . بنابراین می توانید صدای سه بعدی را بدون نیاز به بلندگوهای داخل سقفی یا بلندگوهای بالا تجربه کنید . بدون افزایش صدا می توانید گفتگوهای داخل فیلم ها را واضح تر بشنوید. فناوری Voice Zoom 2 نوع صدا را تشخیص می دهد، آن را تجزیه و تحلیل می کند و وضوح آن را افزایش می دهد.

امکانات پیشرفته تلویزیون سونی A95K و قابلیت BRAVIA CAM

تلویزیون های 2021 سونی اولین تلویزیون هایی بودند که به سیستم عامل Google TV مجهز شدند و مدل های 2022 همچنان از این پلتفرم استفاده خواهند کرد . این سیستم عامل به نسبت نسخه ی قبلی را بهبود هایی مواجه بوده و دسترسی و پیمایش به منوهای تنظیمات در این نسل جدید بسیار آسان تر است. هر گزینه در مورد کاری که انجام می دهد با توضیحی ارائه می شود که کاربر را قادر می سازد تا تنظیمات را بر اساس میل شخصی خود انجام دهد. همچنین امکان دسترسی به بزرگ ترین و بهترین برنامه‌ های پخش آنلاین را فراهم می‌ کند و از برنامه های جدید بریتانیایی مانند BBC iPlayer و All 4 نیز پشتیبانی می کند . جدا از این سیستم عامل جدید سونی به نسبت نسجه قدیمی یعنی اندروید تی وی از سرعت بالاتری بهره می برد به همین دلیل حرکت در میان منو ها با سرعت بالاتری انجام می گیرد و برنامه سریع تر اجرا می شوند .

از دیگر فناوری های جدید تعبیه شده در این تلویزیون A95K جدید سونی BRAVIA CAM می باشد . این فناوری به خاطر امکانات پیشرفته ای که در اختیار کاربران قرار می دهد توانسته جوایز نمایشگاه سی ای اس 2022 را از آن خود کند. این قابلیت به کمک دوربین خارجی مکان و موقعیت افراد را تشخیص می دهد و با توجه به موقعیت مکانی و فاصله ی آن ها از تلویزیون نمظیمات بهینه صدا و تصویر را اعمال می کند . همچنین تلویزیون به کمک این دوربین می تواند برخی از حرکات دست اشخاص را تشخیص دهد و با توجه به این حرکات تنظیمات مختلف را بر روی این تلویزیون اعمال نماید . جدا از این دوربین سازگار با این تلویزیون مجهز به میکروفون داخلی شده تا به کمک آن بتوانید به مکالمات تصویری از راه دور بپردازید و بر روی صفحه نمایش بزرگ 55 اینچی مکالمات تصویری عالی تجربه نمایید .

سخن آخر

سونی A95K تنها تلویزیون جهان تا به امروز است که به فناوری QD-OLED مجهز شده است . این تلویزیون در واقع تا به امروز بون رقیب است زیرا هنوز کمپانی هایی نظیر سامسونگ و ال جی به رونمایی از این فناوری در تلویزیون هایش جدیدشان نکرده اند به همین دلیل امسال سونی یک قدم از رقبای سرسختش پیشی گرفته است . تلویزیون از هر لحاظ خوب ظاهر شده و توانسته به خوبی در قالب یک پرچمدار همه چیز تمام ظاهر شود . A95K در واقع بسیار زیبا به نظر می رسد و به نسبت مدل نسل پیشی یعنی A90J OLED که  ظاهری معمولی داشت ، نظر های بیشتری را به سمت خود جلب می کند . این تلویزیون توانسته سه جایزه ی مهم در نمایشگاه سی ای اس دریافت کند و به عنوان یکی از بهترین تلویزیون های جهان تا امروز شناخته شود .

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
55A95K

مشخصات

اندازه صفحه نمایش (اینج)
55 اینچ
اقلام همراه
ریموت کنترل - باتری ریموت کنترل - پایه رومیزی - دفترچه راهنما - راهنمای نصب - کابل برق
وزن
27.5 کیلوگرم
نوع صفحه نمایش
تخت
قطر نمایشگر (cm)
138.8 سانتی متر
سرعت رفرش تصویر/ MCI
120 هرتز
توان مصرف برق
240
رزولوشن فیلم
4K
کیفیت صفحه نمایش
4K
نسبت تصویر
16:9
رزولوشن تصویر
3840x2160 پیکسل
نوع باند و اسپیکر
2 کاناله
توان خروجی صدا
60 وات
ویژگی های صدا
6 حالت مختلف (Standard, News, Music, Cinema, Sport, Game)
سیستم عامل
اندروید
فرمت های قابل اجرا
فرمت های رایج
مرورگر وب
دارد
ورودی HDMI
دارد
تعداد ورودی HDMI
4 عدد
ورودی USB
دارد
تعداد ورودی USB
3 عدد
ورودی Component
دارد
پورت LAN
دارد
ورودی تیونر
دارد
خروجی هدفون
دارد
دارد
شبکه بی سیم(wi- Fi)
YES
اشتراک گزاری هوشمند
YES
تله تکست
دارد
فرمان صوتی
دارد
مشخصات تیونر
آنالوگ-دیجیتال
قابلیت DVB-T
دارد
سال ساخت
2022 میلادی
اندازه قاب تلویزیون
باریک(بدون فرم)
ریموت کنترل
هوشمند
زاویه دید افقی
76 درجه
سری
9
نوع پنل
VA
تعداد بلندگو
4 عدد
سری پردازنده
Cognitive Processor XR
اپتیکال
دارد
لیست برنامه ها (EPG)
دارد
نرم افزار تلویزیون هوشمند
دارد
DVB-T2 (دیجیتال زمینی)
دارد
قابلیت اتصال به دیوار
دارد
دفترچه راهنما
دارد
قابلیت HDR
دارد
4K Upscaler
دارد
ورودی RF
دارد
بلوتوث
دارد
قابلیت پخش USB
دارد
HEVC Codec
دارد
سیستم کاهنده نویز صدا
دارد
حالت فیلم
دارد
سیستم های صوتی
Acoustic Multi-Audio - Sound Positioning Tweeter
سیستم ECO
دارد
Local Dimming
دارد
(ConnectShare™(USB2.0
دارد
زبان و منوی فارسی
دارد
ابعاد خالص(سانتی متر)
1443x835x66
پورت RS-232C
دارد
زمان پاسخ دهی
سریع
کلید روشن/خاموش
دارد
کشور سازنده
ژاپن
کشور منتاژ کننده
مالزی
حسگر روشنایی
دارد
تگ اشتراک گذاری NFC
دارد
حافظه داخلی
16 گیگابایت
عملکرد سازگار با براویا
دارد
HDR10
دارد
HLG
دارد
Dolby Vision
دارد

نظرات محصول

متوسط امتیاز کاربران

5.0
1 نظر
عالی 1
خوب 0
متوسط 0
ضعیف 0
خیلی ضعیف 0

  • نظر (1)
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
(@COMMENT_GRADE@)
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_TITLE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_IMAGES@
@COMMENT_VIDEOS@
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟ @COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENTS_NB@ ثبت دیدگاه درباره این نظر
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ @REPLIES_NB@ پاسخ
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ پاسخ
محصولات مرتبط
تلویزیون سونی
سونی
150,000,000 تومان (بدون مالیات)
(1)
مدل تلویزیون : 85X90Kخروجی صدا : 30 واتدارای فناوری : Netflixدارای حسگر : روشناییمجهز به فناوری : Remasterسال ساخت : 2022 میلادیمجهز به بلندگوهای : X-Balancedدستیارهای صوتی : الکسا و گوگل...
تلویزیون سونی
سونی
63,500,000 تومان (بدون مالیات)
(1)
مدل تلویزیون : 65X90Kخروجی صدا : 30 واتدارای فناوری : Netflixدارای حسگر : روشناییمجهز به فناوری : Remasterسال ساخت : 2022 میلادیمجهز به بلندگوهای : X-Balancedدستیارهای صوتی : الکسا و گوگل...

فهرست