×
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
(1)

تلویزیون سونی 50X85K

دسته بندی: تلویزیون
برند سازنده:
مدل تلویزیون :50X85K
دارای سیستم عامل :Android
نور پس زمینه :Direct LED
سال ساخت :2022 میلادی
پشتیبانی از :Dolby Vision
فناوری رنگ :TRILUMINOS
قابلیت :Local Dimming
دارای قابلیت :4K X-Reality pro
فناوری صدا :DTS Digital Surround
ادامه مطلب
رنگ
انتخاب گارانتی
مقایسه0
مشاوره خرید

شماره های همراه بخش فروش

هفت روز هفته از ساعت 9 الی 23

اقای  امینی

09911016640

آقای الیاسی پور

09911016641

توضیحات

هر ساله کمپانی های مختلف در زمان مشخصی به رونمایی از جدیدترین مدل های خود می پردازند . در سال 2022 کمپانی سونی طبق روال هر ساله ی خود به معرفی طیف وسیعی از تلویزیون ها پرداخت . در واقع این تلویزیون ها در رده های مختلف پایین رده ، میان رده و بالا رده گروه بندی شده اند تا سونی بتواند به تمام نیاز کاربران در سراسر دنیا پاسخ دهد. یکی از سری های این کمپانی که جز سری خوش فروش این کمپانی هستند ، سری 8 می باشد .

در سری 8 این شرکت هم طیف زیادی از تلویزیون ها وجود دارند تا اشخاص با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب ممکن را داشته باشند . یکی از این مدل ها که در اینجا قصد نقد و بررسی آن را داریم مدل 50X85K می باشد . این تلویزیون که در سال 2022 روانه ی بازار شده است به پسوند K مجهز شده . نسل جدید تلویزیون سونی شباهت زیادی با مدل قبلی اش یعنی 50X85J دارد و تنها در برخی ویژگی ها با هم فرق می کنند . اگر به دو تلویزیون امسال و سال قبلی نگاهی بیاندازید متوجه شباهت بالای آن ها از لحاظ ظاهری خواهید شد . در این نسل نیز از پایه های دو شاخه ای و لبه ی باریک صفحه نمایش استفاده شده است .

تلویزیون جدید سونی برای اینکه کیفیت تصویر بی نظیری را پیش روی کاربران قرار دهد به رزولوشن فورکی و یک سری فناوری های به روز مجهز شده است . فناوری هایی نظیر پردازنده 4K HDR X1™ ، TRILUMINOS PRO™ ، Motionflow™ XR ، 4K X-Reality™ PRO ، Auto HDR Tone Mapping ، Variable Refresh Rate ، Dolby Vision® & Dolby Atmos® و ... دست در دست هم داده اند که تلویزیون جدید سونی کیفیت تصویر عالی و بی نظیر داشته باشد. در این تلویزیون 50 اینچی از اسپیکر نوع X-Balanced و تکنولوژی Dolby Vision و Dolby Atmos استفاده شده تا صدا های واضح و واقعی تر بشنوید و موقع مشاهده فیلم ها تجربه ی بی نظیری داشته باشید.

در بخش نرم افزاری باید گفت تلویزیون 50X85K به جدید ترین سیستم عامل تلویزیون های سونی یعنی گوگل تی وی مجهز شده است . تقریبا از یک سال گذشته به بعد سونی تصمیم گرفت رابط کاربری همیشگی اس یعنی اندروید تی وی را کنار بگذارد و از نسخه ی پیشرفته و بهبود یافته تر مانند گوگل تی وی بهره بگیرید . باید گفت این سیستم عامل جدید در اجرای برنامه های مختلف سریع تر عمل می کند و حرکت در میان منو های آن لذت بخش تر می باشد.

سیستم عامل Google TV همچنین یک سری امکانات پیشرفته مانند دستیار هوشمند گوگل را در اختیار کاربران قرار می دهد تا با استفاده از یک سری دستورات صوتی به اعمال تنظیمات مختلف بر روی تلویزیون بپردازند . در واقع می توان از طریق صدا کانال ها را عوض کرد و یا ولوم صدا را افزایش یا کاهش داد . فناوری پیشرفته ی دیگر که موجب شده این تلویزیون سونی یک سرو گردن از رقبا برتر باشد ، BRAVIA CAM است . با تهیه ی دوربین سازگار و نصب ان در بالای تلویزیون می توانید به مکالمه تصویری یپردازید و یا از طریق حرکات دست تلویزیون 50 اینچ را کنترل کنید.

طراحی و نمای ظاهری تلویزیون سونی 50X85K

سونی با به کار گیری برخی از استاندارد های طراحی امروزی سعی دارد تلویزیون جدیدش را به عنوان یک تلویزیون بالا رده ی امروزی جلوه دهد . در نمای رو به رو با یک طراحی جدید مواجه نخواهید شد زیرا این تلویزیون شبیه به برادر نسل قبلی اش یعنی 50X85J طراحی شده است . لبه های باریکی که در اطراف صفحه نمایش مورد استفاده قرار گرفته اند حس مدرن بودن این تلویزیون را القا می کنند . جدا از این با باریک تر شدن این لبه ها صفحه نمایش بخش اعظمی از بدنه را فرا می گیرد و ظاهری جذاب تر به تلویزیون می دهد . پایه ها هم به دلیل استحام بالایی که دارند حرف هایی برای گفتن دارند و از پس نگه داری صفحه نمایش 50 اینچ بر می آیند. در نمای پشتی نیز شاهد یک سطح کاملا مسطح هستیم و تنها چیزی که در این بخش دیده می شود ، قسمت در نظر گرفته شده برای پورت ها و درگاه های ضروری این تلویزیون می باشد .

سونی از جنس پلاستیک در ساخت این تلویزیون بهره گرفته تا قیمتش بالا نرود و وزن سبکی داشته باشد . از نمای کناری نیز تلویزیون جدید سونی ضخامت بالایی ندارد و امکان اتصال به دیوار را از طریق براکت های 200 ×  200 میلی متر فراهم می کند. حتی با اتصال تلویزیون به دیوار دسترسی به پورت هایی که امکان اتصال به سایر دستگاه های خارجی مانند بلندگو ها و سینمای خانگی را فراهم می کنند نیز بسیار راحت خواهد بود. کنترل از راه دور تلویزیون جدید سونی با توجه به مشکلات دوران کرونا دیزاین و طراحی شده ، این کنترل از راه دور طوری طراحی شده که بتوان به راحتی آن را تمیز و ضد عفونی کرد . در واقع دکمه ها حالتی هم سطح با بدنه دارند و با مواد پلی اورتان پوشش داده شده اند.

کیفیت تصاویر عالی و بی نظیر تلویزیون فورکی سونی 50X85K

سونی همواره در زمینه ی صفحه نمایش تلویزیون های هوشمند خود حرف های زیادی برای گفتن دارد زیرا از بهترین فناوری ها در دل تلویزیون هایش بهره گرفته و در طول سال های سال توانسته این موضوع را به خوبی اثبات کند . بدون هیچ تعریف و تمجید اضافی باید گفت شرکت ژاپنی سونی در بخش صفحه نمایش تلویزیون 50 اینچ 50X85K هم عملکرد بسیار خوبی داشته است . صفحه نمایش 50 اینچی این تلویزیون به رزولوشن فورکی و امکانات پیشرفته ی زیادی مجهز گشته که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت . تا اینجا شاید متوجه شده باشید که صفحه نمایش این تلویزیون سری 8 سونی چیزی از رقبای خود کمو کثر ندارد . از جمله فناوری های بدون رقیب تعبیه شده در این صفحه نمایش  پردازنده 4K HDR X1™ می باشد ، این پردازنده از الگوریتم های پیشرفته برای کاهش نویز و افزایش جزئیات استفاده می کند به همین دلیل هر صحنه ای که روی این تلویزیون مشاهده می کنید به کیفیت فورکی نزدیک می باشد .

سونی ادعا می کند تلویزیون ‌هایش به واسطه ی دارا بودن فناوری RILUMINOS PRO™ می‌ توانند طیف رنگی گسترده با رنگ و روشنایی طبیعی را عرضه نمایند و تصاویر کاملا طبیعی پیش روی کاربران قرار دهند. تا به اینجا مشخصات قدرتمند این صفحه‌ نمایش هنوز تمام نشده و بهتر است که بدانید این ‌نمایشگر توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز را هم دارد. بنابراین با نرخ رفرش 120 هرتز تصاویر پر سرعت هم حالتی روان و صاف خواهند داشت.

4K X-Reality™ PRO از دیگر فناوری های کاربردی این تلویزیون بالا رده ی سونی می باشد ، این قابلیت می تواند حتی فیلم ها و سریال های اچ دی را با کیفیت تصویر فورکی به نمایش بگذارد و سطوح جزئیات بیشتری را عرضه کند . نقشه برداری خودکار HDR Tone نیز یکی دیگر از فناوری های جدید تعبیه شده در دل این تلویزیون می باشد . این قابلیت برای گیمر ها بسیار کاربردی است زیرا بلافاصله پس از راه اندازی اولیه کنسول PS5 تنظیمات HDR بهینه اعمال می شود . بنابراین با تنظیمات خودکار HDR در طول بازی شاهد کنتراست بالا ، جزئیات زیاد و رنگ ‌های طبیعی خواهید بود.

در تلویزیون‌های معمولی، روشنایی تصویر بدون توجه به نور اتاق همواره ثابت می ‌ماند و در نتیجه تصاویری بسیار تاریک یا روشن ایجاد می ‌شود . اما این تلویزیون سونی با دارا بودن یک سنسور نور این مشکل را دیگر ندارد و روشنایی تصویر را با توجه به شرایط نوری اتاق بهینه می کند . در واقع تلویزیون به صورت خودکار نور را در اتاق های روشن افزایش می دهد و در اتاق های تاریک آن را کاهش می دهد تا تصاویر نمای عالی داشته باشند .

کیفیت صدای تلویزیون جدید سونی

تلویزیون جدید سونی طبق روال به همراه بلندگو هایش ، مجهز به یک سری امکانات کاربردی و پیشرفته شده که در اینجا به توضیح در مورد ان ها خواهیم پرداخت . سونی در این تلویزیون سری 8 خود از بلندگو هایی با نام X-Balanced بهره گرفته . از آنجایی که بدنه ی تلویزیون ها روز به روز باریک تر از قبل می شوند ساختار و اجزای داخلی تلویزیون ها نیز باید با توجه به این بدنه ساخته شوند . بلندگو ها نیز از این قائده مستثنی نبوده و با توجه به ضخامت بدنه ی تلویزیون ها ساخته می شوند تا در داخل بدنه جای گیرند .

بلندگوی X-Balanced نیز به صورت باریک ساخته شده و حتی با وجود کوچک تر شدن اندازه اش همان کیفیت و وضوح اولیه را دارد . شاید برایتان عجیب باشد اما اشیا موجود در داخل اتاق می توانند صدا را جذب خود کنند و در آن تغییراتی ایجاد کنند . به همین دلیل سونی به این مقوله پی برده و با استفاده از فناوری های پیشرفته این مشکل را در تلویزیون هایش رفع کرده و صدایی بهبود یافته را در اتاق منتشر می کند . فناوری مهم دیگر که موجب ایجاد تصاویر سه بعدی می شود Dolby Atmos® می باشد . این فناوری صدایی سه بعدی و فراگیر را در سراسر اتاق پخش می کند تا صدا ها نیز حالتی واقعی داشته باشند.

امکانات هوشمند تلویزیون سونی و رابط کاربری Google TV

سونی سیستم ‌عامل قبلی خود موسوم به Android TV را کنار گذاشته و از سیستم عامل جدید Google TV برای این تلویزیون جدیدش استفاده کرده است. این تغییر باعث شده تا سرعت سیستم‌ عامل در نسخه ‌ی جدید به میزان چشم ‌گیری افزایش پیدا کند. همچنین افزوده شدن یکسری قابلیت های جدید موجب شده سیستم عامل جدید بیشتر مورد استقبال قرار گیرد اضافه شدن سرویس های آنلاین مختلف به همراه قابلیت های سفارشی سازی از دیگر ویژگی های خوب سیستم عامل جدید هستند بنابراین به کمک این سیستم عامل می توانید به بیش از 7000 هزار برنامه و فیلم های متنوع و سرگرم کننده دسترسی داشته باشید .

در این نسخه ی جدید همه چیز مرتب تر به نظر می رسد و حرکت در میان منو ها راحت تر و لذت بخش تر می باشد. درمجموع می ‌توان گفت که سیستم‌ عامل جدید گوگل تی وی در مقایسه با نسخه ‌ی قبلی ‌اش یعنی اندروید تی وی پیشرفت‌ های زیادی داشته است . دستیار صوتی گوگل از دیگر قابلیت های جدید این تلویزیون سری 8 می باشد ، در واقع به کمک صدا می توان به تلویزیون فرمان های صوتی مختلف بدهید و تلویزیون را کنترل کنید.

در سال 2022 سونی از دستاورد جدید خود با نام BRAVIA CAM رونمایی کرد . این ویژگی به دلیل پیشرفته بودنش و اینکه امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد توانسته در نمایشگاه سی ای اس جایزه دریافت کند.  این فناوری به کمک Ambient Optimisation Pro این امکان را به تلویزیون هوشمند می دهد که صدا و تصویر را با توجه به موقعیت مکانی اشخاص تنظیم کند. این یعنی بهترین کیفیت تصویر ممکن پیش روی بیننده ها قرار می گیرد . همچنین تلویزیون سونی به کمک دوربین BRAVIA CAM قابلیت تشخیص حرکات دست اشخاص را خواهد داشت و امکان اعمال تنظیمات مختلف از طریق حرکات دست را به کاربران می دهد . دوبین براویا به دلیل دارا بودن میکروفون داخلی امکان برقراری جلسات و مکالمات تصویری از راه دور را به شما می دهد .

جمع بندی

سونی از جمله کمپانی های خوش نامیست که کیفیت را سر لوحه ی کار خود قرار داده ، به همین دلیل تلویزیون های سونی به دلیل دارا بودن کیفیت تصویر بی نظیر معروف شده اند . اگر کیفیت تصویر تلویزیون برایتان اهمیت زیادی دارد خرید تلویزیون های سونی به شما توصیه می شود . اگر در کنار کیفیت تصویر به امکانات هوشمند نیز اهمیت زیادی می دهید به خرید تلویزیون های سری 8 این کمپانی بپردازید . یکی از این مدل ها 50X85K می باشد که از هر لحاظ خوب ظاهر شده و قطعا می تواند شما را راضی نگه دارد . صفحه نمایش 50 اینچی فورکی ، امکانات و فناوری های پیشرفته تصویر و صدا ، سیستم عامل گوگل تی وی و پشتیبانی از قابلیت جدید BRAVIA CAM از ویژگی های خوب این تلویزیون 50 اینچ می باشند.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
50X85K

مشخصات

اندازه صفحه نمایش (اینج)
50 اینچ
اقلام همراه
ریموت کنترل - باتری ریموت کنترل - پایه رومیزی - دفترچه راهنما - راهنمای نصب - کابل برق
وزن
12.6 کیلوگرم
نوع صفحه نمایش
تخت
قطر نمایشگر (cm)
125.7 سانتی متر
سرعت رفرش تصویر/ MCI
120 هرتز
توان مصرف برق
240
رزولوشن فیلم
4K
کیفیت صفحه نمایش
4K
نسبت تصویر
16:9
رزولوشن تصویر
3840x2160 پیکسل
نوع باند و اسپیکر
2 کاناله
توان خروجی صدا
20 وات
ویژگی های صدا
Dolby Audio-Dolby Atmos
سیستم عامل
اندروید
فرمت های قابل اجرا
فرمت های رایج
مرورگر وب
دارد
ورودی HDMI
دارد
تعداد ورودی HDMI
4 عدد
ورودی USB
دارد
تعداد ورودی USB
2 عدد
ورودی Component
دارد
پورت LAN
دارد
ورودی تیونر
دارد
خروجی هدفون
دارد
دارد
شبکه بی سیم(wi- Fi)
YES
اشتراک گزاری هوشمند
YES
تله تکست
دارد
فرمان صوتی
دارد
مشخصات تیونر
آنالوگ-دیجیتال
قابلیت DVB-T
دارد
سال ساخت
2022 میلادی
اندازه قاب تلویزیون
باریک(بدون فرم)
ریموت کنترل
هوشمند
زاویه دید افقی
78 درجه
سری
8
نوع پنل
VA
تعداد بلندگو
2 عدد
سری پردازنده
4K HDR Processor X1
اپتیکال
دارد
لیست برنامه ها (EPG)
دارد
نرم افزار تلویزیون هوشمند
دارد
DVB-T2 (دیجیتال زمینی)
دارد
قابلیت اتصال به دیوار
دارد
دفترچه راهنما
دارد
قابلیت HDR
دارد
4K Upscaler
دارد
ورودی RF
دارد
بلوتوث
دارد
قابلیت پخش USB
دار
HEVC Codec
دارد
سیستم کاهنده نویز صدا
دارد
حالت فیلم
دارد
سیستم ECO
دارد
Local Dimming
دارد
(ConnectShare™(USB2.0
دارد
زبان و منوی فارسی
دارد
ابعاد خالص(سانتی متر)
1126x653x70
پورت RS-232C
دارد
زمان پاسخ دهی
سریع
کلید روشن/خاموش
دارد
کشور سازنده
ژاپن
کشور منتاژ کننده
مالزی
حسگر روشنایی
دارد
حافظه داخلی
16 گیگابایت
عملکرد سازگار با براویا
دارد
HDR10
دارد
HLG
دارد
Dolby Vision
دارد

نظرات محصول

متوسط امتیاز کاربران

5.0
1 نظر
عالی 1
خوب 0
متوسط 0
ضعیف 0
خیلی ضعیف 0

  • نظر (1)
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
(@COMMENT_GRADE@)
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_TITLE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_IMAGES@
@COMMENT_VIDEOS@
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟ @COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENTS_NB@ ثبت دیدگاه درباره این نظر
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ @REPLIES_NB@ پاسخ
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ پاسخ
محصولات مرتبط
تلویزیون سونی
سونی
150,000,000 تومان (بدون مالیات)
(1)
مدل تلویزیون : 85X90Kخروجی صدا : 30 واتدارای فناوری : Netflixدارای حسگر : روشناییمجهز به فناوری : Remasterسال ساخت : 2022 میلادیمجهز به بلندگوهای : X-Balancedدستیارهای صوتی : الکسا و گوگل...
تلویزیون سونی
سونی
65,800,000 تومان (بدون مالیات)
(1)
مدل تلویزیون : 65X90Kخروجی صدا : 30 واتدارای فناوری : Netflixدارای حسگر : روشناییمجهز به فناوری : Remasterسال ساخت : 2022 میلادیمجهز به بلندگوهای : X-Balancedدستیارهای صوتی : الکسا و گوگل...

فهرست