×
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
(1)

تلویزیون اولد سونی 55A90K

دسته بندی: تلویزیون
برند سازنده:
مدل تلویزیون :55A90K
سیستم عامل :اندروید
خروجی صدا : 60 وات
نرخ رفرش ریت :120 هرتز
کاهش نویز تصویر :XR Motion
سال ساخت : 2022 میلادی
بهبود رنگ با :Triluminos PRO
ارتقاء کیفیت تصویر :XR 4K Upscaling
دستیار صوتی :Google Assistant
ادامه مطلب
رنگ
انتخاب گارانتی
مقایسه0
مشاوره خرید

شماره های همراه بخش فروش

هفت روز هفته از ساعت 9 الی 23

اقای  امینی

09911016640

آقای الیاسی پور

09911016641

توضیحات

رقابت در بازار تلویزیون ها به حدی رسیده که هر یک از شرکت های سازنده به فکر خلق فناوری های جدید و استفاده از تکنولوژی های کاربردی در تلویزیون هایشان هستند . یکی از این کمپانی ها ، شرکت ژاپنی سونی می باشد که سابقه ی درخشانی در تولید تلویزیون ها دارد و تا به امروز مدل های تولیدی توسط این شرکت به داشتن کیفیت تصویر عالی مشهور بوده اند . سونی با بهره گرفتن از برترین فناوری ها توانسته کیفیت تصویر بی نظیری برای تلویزیون هایش رقم بزند و آن ها را در جهان محبوب سازد . این شرکت برای این که همچنان در میان برند های دیگر خوش بدرخشد و تلویزیون هایش زبان زد عام و خاص باشند از تکنولوژی صفحه نمایش  OLED در برخی از تلویزیون هایش بهره گرفته و آن را با سری A نام گذاری نموده است . این تکنولوژی که از مدت ها پیش توسط شرکت کره ای ال جی مورد استفاده قرار می گرفت ، اکنون در تلویزیون های سونی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و تلویزیون های موجود در سری A به رقیب سر سختی برای تلویزیون های اولد سرکت ال جی بدل شده اند . 

به جرات می‌ توان گفت که بدنه و طراحی ظاهری این تلویزیون سونی هیچ نقصی ندارد.  در واقع سونی به دلیل اینکه تلویزیون A90K در ردیف تلویزیون بالا رده و مستر سونی قرار دارد از طراحی چشم نوازی در آن بهره گرفته است . در واقع در این نسل جدید شاهد طراحی جدید با پایه های خاص و قاب بسیار باریک اطراف صفحه نمایش هستیم . همانطور که در بالا نیز اشاره شد تلویزیون سونی 55a90k مجهز به فناوری OLED به همراه رزولوشن فورکی می باشد . در فناوری اولد چون پیکسل ها به صورت  مجزا قادر به خاموش و روشن می شوند سیاهی عالی و نسبت کنتراست تقریباً بی نهایت ایجاد می شود . به واسطه ی این فناوری طیف رنگی گسترده و نسبت کنتراست بالا و همچنان یک تجربه عالی HDR را مشاهده خواهید کرد . در تلویزیون جدید سونی فناوری نرخ تجدید 100 هرتز مورد استفاده قرار گرفته که موجب می شود زمان پاسخگویی تقریباً مناسبی برای صحنه های سریع ایجاد شود و حرکات پخش شده واضح تر باشند . سایر فناوری های تصویری که در این تلویزیون مورد استفاده قرار گرفته پردازنده تصویر Cognitive Processor XR ، XR 4K Upscaling ، Live Colour™ Technology ،  XR Smoothing, XR  ، TRILUMINOS PRO™ ، Dynamic Contrast Enhancer و ... می باشد . 

تلویزیون جدید سونی مجهز به دو عدد بلندگوی 10 واتی به همراه ساب ووفر 5 واتی شده است که یک صدای بی نظیر و سه بعدی را به بیرون منتشر می کند . همچنین سونی در بخش نرم افزاری این تلویزیون نیز سنگ تمام گذاشته و هر آنچه در دست داشته است را در این تلویزیون خود رونمایی کرده است . سونی همانند مدل های سال قبل در این مدل جدیدش از سیستم عامل جدید Google TV بهره گرفته که از برنامه های بی شماری بهره می برد و حالتی روان تر دارد . همچنین BRAVIA CAM در این تلویزیون سونی موجب می شود تلویزیون بتواند تنظیمات بهینه ای را با توجه به شرایط محیط اطراف ارائه کند و تصاویر و صدای بی عیب و نقص را ارائه کند . 

طراحی خاص در حد بالا رده ها در تلویزیون سونی 55A90K

با اطمینان کامل می توان گفت شما هم جذب طراحی زیبا و خاص تلویزیون سونی 55a90k خواهید شد . لبه های باریک اطراف صفحه نمایش به همراه دیزاین متفاوت پایه ها مواردی هستند که موجب شده اند تلویزیون ظاهری خاص و خواستنی پیدا کند و هر نگاهی را به سمت خود جلب کند . این لبه ی باریک به صورت بسیار ماهرانه در اطراف صفحه نمایش کشیده شده به طوری که در یک نگاه انگار هیچ قابی اطراف صفحه نمایش وجود ندارد . رنگ های مورد استفاده در پایه و لبه ی اطراف صفحه نمایش کاملا با هم همخوانی دارند و ظاهری مدرن برای این مدل رقم زده اند . 

تیم متخصص سونی به خوبی بر روی پایه های این تلویزیون کار کرده اند و آن را با مهارت و تبحر تمام برای این تلویزیون دیزاین کرده اند . این پایه ها طراحی خلاقانه ای دارد و جدا از این که شکل و شمایل بی نظیری به تلویزیون می دهد به صورت خاص و متمایز طراحی شده . در واقع با تنظیم ارتفاع این پایه ها جدا از این که می تواند ظاهری جدید به تلویزیون بخشید ، بلکه می توان به راحتی از ساندبار در کنار این پایه بهره گرفته . این پایه به شکل بیضی طراحی شده و از جنس آلومینیوم مقاوم ساخته شده . بخش پشتی تلویزیون نیز دارای بافت متفاوت و خاصی است به طوری که حتی ظاهر بخش پشتی هم خاص به نظر می رسد . در این بخش نیز پورت های مختلف تعبیه شده اند که دسترسی به آن ها بسیار آسان است . به جرات می ‌توان گفت بر روی همه اجزای این تلویزیون از پایه ها گرفته تا قاب باریک و بافت پشتی به خوبی کار شده . 

صفحه نمایش درخشان با کنتراست بالا و وضوح عالی تلویزیون A90K

مسلما اولین چیزی که توجه خریداران تلویزیون را به خود جلب می کند کیفیت بالای صفحه نمایش آن ها می باشد . به همین دلیل سونی تمام توان خود را به کار گرفته کیفیت تصویر عالی و بی رقیب را پیش روی کاربران قرار دهد . از آنجایی که این روز ها استفاده از پنل‌ های اولد را در تلویزیون های دیگر شرکت ‌های تولید کننده تلویزیون مانند ال جی و سامسونگ هم می ‌بینیم ، سونی  هم برای تلویزیون جدید سری 9 خود از پنل‌ هایی با این فناوری بهره برده ؛ تا در کنار کنتراست عالی بتواند تصاویر را با غلظت رنگ بالایی نمایش دهد . این نمایشگر 55 اینچی دارای رزولوشن فورکی می باشد و می تواند تصاویر را با جزئیات بالا به نمایش بگذارد . همچنین برنامه های مختلفی برای نمایشگر تلویزیون سونی در نظر گرفته شده‌ اند تا حتی شرایط محیطی نتوانند در دیدن جزییات نمایشگر شما را آزار دهند . این برنامه ها شامل پردازنده تصویر Cognitive Processor XR ، XR 4K Upscaling ، Live Colour™ Technology ،  XR Smoothing, XR  ، TRILUMINOS PRO™ ، Dynamic Contrast Enhancer و ... می باشند .

پردازنده تصویر Cognitive Processor XR سطح بینایی و شنیداری را به سطح سه بعدی می برد یعنی همانطور که انسان ها در حالت واقعی می بینند .  این پردازنده تصاویر را تجزیه و تحلیل می کند تا عمق زندگی واقعی ، کنتراست فوق العاده و رنگ های زنده را عرضه نماید . فناوری XR Triluminos Pro نیز به کمک هنیم پردازنده تلویزیون ، A90K را قادر می سازد تا به بیش از یک میلیارد رنگ دسترسی داشته باشد و هر کدام را با تفاوت های ظریفی که در دنیای واقعی مشاهده می شود ، بازتولید کند . قابلیت XR HDR Remaster هم تواند هر شی را روی صفحه نمایش تشخیص دهد ، سپس رنگ آن را تجزیه و تحلیل می کند و بر اساس داده های دریافت شده کنتراست را برای تصاویر واقعی تر تنظیم کند. پردازش مبتنی بر شی ، که توسط BRAVIA XR ارائه می ‌شود ، با افزودن و تنظیم رنگ ، میزان اشباع و روشنایی را به سطح کاملاً جدیدی می ‌رساند . فناوری XR 4K Upscaling هم بر روی تصاویر با کیفیت پایین اثر می گذارد و آن را به سطح رزولوشن فورکی می رساند تا جزئیات ارائه شده بالا باشد و هیچ گاه شاهد تصاویر بی کیفیت بر روی این تلویزیون سونی نباشید . 

کیفیت صدای عالی در تلویزیون سری A سونی 

سونی در بدنه ی این تلویزیون 55 اینچی خود دو عدد بلندگو به همراه یک سابووفر را جای داده تا کیفیت صدای عرضه شده بهتر از مدل های رده پایین باشد . در واقع دو بلندگو قادر به تولید صدا با توان 20 وات و سابووفر 5 وات هستند . اسپیکر های مورد استفاده در این مدل از نوع Acoustic Surface Audio+ می باشند و در کنار فناوری های متعدد ، یک صدای واضح ، قدرت مند و همه جانبه عرضه می کنند . از جمله فناوری های تعبیه شده در تلویزیون سونی 55a90k فناوری Dolby™ Atmos ، DTS Digital Surround ، Voice Zoom 2 ، 3D Surround Upscaling و ... می باشد . 

بلندگو های Acoustic Surface Audio +™ با استفاده از دو محرک ، صدا را به لرزش در می آورند و موجب می شوند صدا به طور مستقیم از صفحه نمایش به بیرون عرضه شود . بنابراین آکوستیک قدرتمندی ایجاد می شود و به کمک ساب ووفر مرکزی ، صدای سینمایی واقعاً فراگیر در خانه تقویت می شود . فناوری 3D Surround Upscaling هم صدا را از کناره ها به بیرون منتشر می کند تا صدا حالت سه بعدی پیدا کند . فناوری Voice Zoom 2 هم صدای کاراکتر های داخل فیلم و سریال ها را برجسته می کند تا به صورت واضح تر شنیده شوند . از آنجایی که صدا بسته به محیط اتاق شما می تواند تغییر کند سونی از فناوری کالیبراسیون خودکار آکوستیک در تلویزیون 55a90k بهره گرفته تا صدا بدون تحریف به شما برسد . مهم نیست کجا نشسته ‌اید ، این تلویزیون موقعیت شما را تشخیص می ‌دهد و صدا را بهینه می ‌کند تا از همان کیفیت صدایی که درست جلوی تلویزیون نشسته ‌اید لذت ببرید. به عنوان مثال ، اشیایی مانند پرده ها صدا را جذب می کنند و می توانند عبور صدا را مختل کنند و کیفیت صدا را به خطر بیندازند . این تلویزیون اشیا را تشخیص می دهد و صدایی بهبود یافته و بهینه شده را بازتولید می کند.

قابلیت های نرم افزاری و سیستم عامل جدید Google TV

سال ‌هاست که سونی از سیستم عامل اندروید تی وی در تلویزیون های هوشمند خود بهره می گیرد . سال 2021 سونی در یک حرکت ناباورانه به تغییر این سیستم عامل پرداخت و به جای آن از سیستم عامل Google TV بهره گرفت . استفاده از رابط کاربری گوگل تی وی حرکت درستی بود که سونی جسارت آن را پیدا کرد زیرا این سیستم عامل روانی و سبکی خاصی تلویزیون های هوشمند سونی بخشیده است. این رابط کاربری در مقایسه با رابط کاربری اندروید تی وی تغییرات زیادی دارد . مثلا شما در این نسخه ی جدید می توانید به بیش از 700000 هزار فیلم و سریال های مختلف دسترسی داشته باشید و بر روی تلویزیون 55 اینچی سونی مشاهده کنید . همچنین به کمک دستیار های صوتی تعبیه شده در این سیستم عامل می توانید بدون نیا به کنترل از راه دور و تنها از طریق صدای خود به اعمال تنظیمات مختلف بپردازید .

 از دیگر ویژگی های خوب این تلویزیون ، مجهز شدن به برنامه ی جدید BRAVIA CAM می باشد . سونی به خاطر رو نمایی از این فناوری در سال 2022 توانست جایزه ی نمایشگاه CES را دریافت کند . دوربین BRAVIA CAM تشخیص می دهد که در اتاق کجا هستید و چقدر از تلویزیون فاصله دارید، سپس تنظیمات صدا و تصویر را طوری تنظیم می کند که بهترین تجربه را به شما بدهد . همچنین با BRAVIA CAM می ‌توانید از مجموعه ‌ای از تجارب سرگرم‌ کننده تلویزیونی جدید از جمله کنترل‌ های حرکتی، چت ویدیویی و ... لذت ببرید . 

سخن آخر

اگر چه تلویزیون سونی 55a90k بالا ترین مدل این کمپانی نیست ، اما از همه ی فناوری های پرچمدار این کمپانی بهره می برد و دارای طراحی جذاب ، کیفیت تصویر فوق العاده و صدای بی نظیر هستند که همگی از عوامل تعیین کننده برای خرید تلویزیون سونی a90k می باشد . سیستم عامل سونی در این تلویزیون ، آن را به یکی از قدرتمند ترین و زیبا ترین تلویزیون های موجود در بازار تبدیل کرده و می تواند نیاز هر شخصی را پاسخ گو باشد . درست است برای خرید این تلویزیون باید مبلغ زیادی پرداخت کنید اما با خریدش یک تلویزیون کامل و بی نقص خواهید داشت که در نشیمن می تواند نگاه ها را به خود جلب نماید . سایر قابلیت ‌ها مثل دوربین براویا کم ، دستیار صوتی متعدد ، حافظه ی داخلی 16 گیگ ، همچنین سیستم عامل قدرتمند از مواردی هستند که تلویزیون سونی A90K را به یکی از بهترین‌ های سونی تبدیل کرده است. 

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
55A90K

مشخصات

اندازه صفحه نمایش (اینج)
55 اینچ
اقلام همراه
ریموت کنترل - باتری ریموت کنترل - پایه رومیزی - دفترچه راهنما - راهنمای نصب - کابل برق
وزن
17.6 کیلوگرم
نوع صفحه نمایش
تخت
قطر نمایشگر (cm)
138.8 سانتی متر
سرعت رفرش تصویر/ MCI
120 هرتز
توان مصرف برق
240
رزولوشن فیلم
4K
کیفیت صفحه نمایش
4K
نسبت تصویر
16:9
رزولوشن تصویر
3840x2160
نوع باند و اسپیکر
4.2 کاناله
توان خروجی صدا
60 وات
ویژگی های صدا
Acoustic Surface Audio Plus
سیستم عامل
اندروید
فرمت های قابل اجرا
فرمت های رایج
مرورگر وب
دارد
ورودی HDMI
دارد
تعداد ورودی HDMI
4 عدد
ورودی USB
دارد
تعداد ورودی USB
3 عدد
ورودی Component
دارد
پورت LAN
دارد
ورودی تیونر
دارد
خروجی هدفون
دارد
دارد
شبکه بی سیم(wi- Fi)
YES
اشتراک گزاری هوشمند
YES
تله تکست
دارد
فرمان صوتی
دارد
مشخصات تیونر
آنالوگ-دیجیتال
قابلیت DVB-T
دارد
سال ساخت
2022 میلادی
اندازه قاب تلویزیون
باریک(بدون فرم)
ریموت کنترل
هوشمند
زاویه دید افقی
76 درجه
سری
9
نوع پنل
VA
تعداد بلندگو
4 عدد
سری پردازنده
Cognitive Processor XR
اپتیکال
دارد
لیست برنامه ها (EPG)
دارد
نرم افزار تلویزیون هوشمند
دارد
DVB-T2 (دیجیتال زمینی)
دارد
قابلیت اتصال به دیوار
دارد
دفترچه راهنما
دارد
قابلیت HDR
دارد
4K Upscaler
دارد
ورودی RF
دارد
بلوتوث
دارد
قابلیت پخش USB
دارد
HEVC Codec
دارد
سیستم کاهنده نویز صدا
دارد
حالت فیلم
دارد
سیستم های صوتی
Acoustic Multi-Audio - Sound Positioning Tweeter
سیستم ECO
دارد
Local Dimming
دارد
(ConnectShare™(USB2.0
دارد
زبان و منوی فارسی
دارد
ابعاد خالص(سانتی متر)
1243x719x71
بلندگوی دیجیتال
دارد
پورت RS-232C
دارد
زمان پاسخ دهی
سریع
کشور سازنده
ژاپن
کشور منتاژ کننده
مالزی
حسگر روشنایی
دارد
تگ اشتراک گذاری NFC
دارد
حافظه داخلی
16 گیگابایت
عملکرد سازگار با براویا
دارد
HDR10
دارد
HLG
دارد
Dolby Vision
دارد

نظرات محصول

متوسط امتیاز کاربران

5.0
1 نظر
عالی 1
خوب 0
متوسط 0
ضعیف 0
خیلی ضعیف 0

  • نظر (1)
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
(@COMMENT_GRADE@)
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_TITLE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_IMAGES@
@COMMENT_VIDEOS@
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟ @COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENTS_NB@ ثبت دیدگاه درباره این نظر
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ @REPLIES_NB@ پاسخ
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ پاسخ
محصولات مرتبط
تلویزیون سونی
سونی
150,000,000 تومان (بدون مالیات)
(1)
مدل تلویزیون : 85X90Kخروجی صدا : 30 واتدارای فناوری : Netflixدارای حسگر : روشناییمجهز به فناوری : Remasterسال ساخت : 2022 میلادیمجهز به بلندگوهای : X-Balancedدستیارهای صوتی : الکسا و گوگل...
تلویزیون سونی
سونی
63,500,000 تومان (بدون مالیات)
(1)
مدل تلویزیون : 65X90Kخروجی صدا : 30 واتدارای فناوری : Netflixدارای حسگر : روشناییمجهز به فناوری : Remasterسال ساخت : 2022 میلادیمجهز به بلندگوهای : X-Balancedدستیارهای صوتی : الکسا و گوگل...

فهرست