×
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
(1)

تلویزیون اولد سونی 55A80K

دسته بندی: تلویزیون
برند سازنده:
مدل تلویزیون :55A80K
سیستم عامل :اندروید
خروجی صدا :30 وات
دارای رفرش ریت :120 هرتز
دارای فناوری تصویر :XR Picture
سال  ساخت :2022 میلادی
افزایش کنتراست با :XR Contrast
دارای فناوری رنگ با :XR Triluminos Pro
دارای پردازنده :Cognitive Processor XR
ادامه مطلب
رنگ
انتخاب گارانتی
مقایسه0
مشاوره خرید

شماره های همراه بخش فروش

هفت روز هفته از ساعت 9 الی 23

اقای  امینی

09911016640

آقای الیاسی پور

09911016641

توضیحات

در سال 2022 سونی به رو نمایی نسل جدید از تلویزیون ها پرداخت و آن ها را در سری A معرفی نمود. این شرکت توانسته با تولید سری A تکان شدیدی در بازار تلویزیون ها ایجاد کند و پایه های برند های کره ای سامسونگ و ال جی را بلرزاند . این جنگ پر شور زمانی رنگ و بوی تازه ای گرفت که سونی متوجه عقب ماندن از رقیبان سر سختش شد ، به همین دلیل تصمیم گرفت سنت دیرینه ی خود را بشکند و از صفحه نمایش دارای پنل OLED در تلویزیون هایش بهره بگیرید . در واقع با کمی کندو کاو می توان متوجه شد هدف از تولید سری A ، مبارزه با تلویزیون های OLED و QLED شرکت های کره ای ال جی و سامسونگ است . از جمله تلویزیون های موجود در این سری که در ایجا قصد نقد و بررسی تخصصی آن را داریم ، مدل A80K می باشد که همانند دیگر مدل های این سری مجهز به پنل OLED است . این تلویزیون از محتوای 4K HDR پشتیبانی می کند و به عنوان مدل مقرون به صرفه تر به نسبت پرچمدار A95K شناخته می شود.

حال شاید در ذهنتان این سوال ایجاد شود که مزیت تلویزیون های OLED به نسبت تلویزیون معمولی در چیست ؟ در واقع پنل های اولد می توانند به صورت مجزا پیکسل ها را خاموش و روشن کنند ، همین عامل موجب بهبود کنتراست و در نتیجه افزایش وضوح و کاهش تاری تصاویر می شود . سونی از فناوری های متعددی در این صفحه نمایش بهره گرفته تا همه چیز کامل عرضه شود . یکی از این فناوری ها Cognitive Processor XR™ می باشد ، این فناوری به صورت هوشمندانه صدا و تصویری عرضه می کند که انسان ها در حالت معمولی و روزمره می بینند و می شنوند . فناوری  XR OLED Contrast Pro هم بر روی رنگ و کنتراست تاثیر می گذارد ، این فناوری در واقع موجب افزایش رنگ و کنتراست در نواحی روشن می شوند و تصاویری زنده و واقعی تولید می کند . فناوری دیگری که موجب ارائه ی بیش از یک میلیارد رنگ در صفحه نمایش می شود فناوری XR Triluminos Pro نام دارد . این رنگ ها هر کدام با تفاوت های جزئی ظاهر می شوند و تصاویری همانند دنیای واقعی خلق می کنند . از دیگر فناوری های تصویر تعبیه شده در این تلویزیون XR HDR Remaster ، XR Extended conversion to 4K ،  XR OLED Motion ، 4K XR Super Resolution و ...می باشد.

سونی بر روی بخش صدای تلویزیون A80K خوب کار کرده و سیستم صوتی قدرتمند با فناوری های متعددی از قبیل : Acoustic Surface Audio ، 3D Surround Upscaling ، Voice Zoom 2 و Acoustic Center Sync را در اختیار کاربران قرار داده . در تلویزیون جدید سونی از جدید ترین نسخه ی سیستم عامل یعنی گوگل تی وی استفاده شده که به نسبت نسخه های جدید تر از سرعت بهتری بهره می برد و تجربه ی کاربری بهتری را برای مخاطبانش ایجاد می کند . به کمک این سیستم عامل و برنامه های هوشمند نصب شده بر روی آن می توان با صدا فیلم و برنامه های مختلف را جستجو کرد و یا به کنترل تلویزیون پرداخت . در واقع در این تلویزیون دستیار صوتی الکسا امکان کنترل و جستجوی صوتی را برای کاربران مهیا می سازد ، درست همانند دستیار صوتی گوشی های هوشمند.

طراحی جذاب و خواستنی تلویزیون سونی Sony XR-55A80K

تلویزیون 55A80K دارای ظاهری شبیه به تلویزیون نسل قبلی می باشد ، در وافع پایه ها و قاب اطراف صفحه نمایش به صورت مشابه با نسل قبلی ساخته شده اند . البته تلویزیون سری 8 سونی شباهتی با تلویزیون های رده بالایش ندارد و در کل می توان گفت سونی ظاهری ساده و در عین حال مدرن را برای این تلویزیون خود رقم زده است . حاشیه اطراف صفحه نمایش ضخامت بسیار کمی دارد به طوری که می توان گفت صفحه نمایش حدود 80 تا 90 درصد بدنه را از آن خود کرده است . یکی از نو اوری ها شاهکار های این تلویزیون به طراحی پایه ها بر می گردد . در واقع پایه ها جدا از طراحی محکم و جذابی که دارند طوری دیزاین شده اند که بتوان آن ره به سه شکل مختلف بر روی تلویزیون نصب نمود و ظاهری متفاوت را برایش رقم زد . بدنه ی تلویزیون به دلیل استفاده از پنل OLED از ضخامت کمی بهره می برد ، مزیت ضخامت کم بدنه زمانی مشخص می شود که تلویزیون به دیوار متصل شود زیرا از دیوار فاصله نمی گیرد .بدنه این محصول هم مانند اکثر تلویزیون های سری A از جنس پلاستیکی ساخته شده ، در کل نباید انتظار زیادی از بدنه ی تلویزیون ها داشت ولی می توان گفت تلویزیون دارا مقاومت خوب و مطلوبی است . این بخش میزبان پورت های ضروری مانند یو اس بی و اچ تی ام ای می باشد.

نمایش زنده و واقعی تصاویر با فناوری های متعدد تلویزیون 55A80K

چیزی که تلویزیون های سری A سونی را از سایر مدل های معمولی متفاوت می کند ، صفحه نمایش و پنل به کار رفته در آن می باشد . در واقع سونی برای این که از رقیبان کره ای خود یعنی ال جی و سامسونگ جا نماند تصمیم به ساخت سری َA گرفت و آن ها را به پنل OLED مجهز ساخت . در این پنل به دلیل اینکه پیکسل ها به صورت مجزا روشن و خاموش می شوند کنتراست و اشباع رنگ به صورت عالی صورت می گیرد و زاویه دید بهبود می یابد . در این تلویزیون فناوری های متنوع به کمک پنل OLED می آیند که یکی از آن ها XR OLED Contrast Pro می باشد . این قابلیت رنگ و کنتراست را در نواحی روشن افزایش می دهد به همین دلیل تصاویر حالت واقعی تر خواهند داشت . از دیگر قابلیت های خوب این تلویزیون استفاده از سنسور دما و پردازنده شناختی XR™ تشخیص دمای صفحه و کنترل دقیق نورمی باشد . قابلیت XR OLED Contrast Pro نیز بر روی کنتراست صحنه اثر می گذارد و سیاهی صحنه ها را حفظ می کند . فناوری XR HDR Remaster نیز با تجزیه و تحلیل ویژگی های اصلی تصویر مانند رنگ ، کنتراست ، جزئیات صحنه ها را بهبود می بخشد و تصویر واقعی تری را ارائه می دهد.

پردازنده تصویر شناختی XR™ جدا از این که تصویر با بهبود می بخشد بر روی کیفیت صدا نیز اثر می گذارد و صدا و تصویر را طوری عرضه می کند که در حالت عادی آن را حس می کنیم . قابلیت دیگر که از مدت ها پیش در تلویزیون های سونی مورد استفاده قرار می گیرد XR Triluminos Pro می باشد . اگر با تلویزیون های سونی آشنا باشید می دانید که این فناوری بر روی رنگ تصاویر اثر می گذارد و با تقویت این بخش و ارائه میلیارد ها رنگ ، تصاویر واقعی تری به نمایش می گذارد . قابلیت XR 4K Upscaling نیز بر روی تصاویر بی کیفیت اثر می گذارد و جزئیاتاین گونه محتویات را به رزولوشن فورکی نزدیک می کند . قابلیت XR OLED Motion پردازنده شناختی XR برای تجزیه و تحلیل عناصر کلیدی در فریم های متوالی کمک می گیرد .  این فناوری به ایجاد فریم‌ های اضافی بین فریم‌ های اصلی می پردازد به همین دلیل تلویزیون می تواند عملکردی صاف و واضح از خود به نمابش بگذارد.

خصوصیات صدا و سیستم صوتی قدرتمند سونی A80K

سونی بر روی بخش صدای تلویزیون سری 8 خود به خوبی کار کرده تا نیاز کاربران به بلندگو ها و سیستم های خارجی را برطرف سازد . در واقع سونی با بهره گیری از فناوری های پیشرفته ، وضوح و کیفیت صدا را بسیار بالا برده است . این فناوری ها شامل : Acoustic Surface Audio ، 3D Surround Upscaling ، Voice Zoom 2 و Acoustic Center Sync می باشند که در ادامه به توضیح بیشتر در مورد آن ها می پردازیم.

فناوری 3D Surround Upscaling موجب ایجاد صدای فراگیر می شود  و به تنهایی قادر است صدایی سه بعدی  و همه جانبه ایجاد کند . در واقع این فناوری موجب می شود صدا از کناره ها به بیرون منتشر شود و به همه قسمت های اتاق پخش کند . یکی از فناوری های جدیدی که چند ساله در تلویزیون ها مورد استفاده قرار می گیرد Dolby Atmos® می باشد ، این فناوری نیز صدای فراگیر و سه بعدی را تقویت می کند تا حس حضور در سینما به شما دست پیدا کند . گاهی اوقات در برخی از فیلم ها و یا محتویات مختلف به دلیل بالا بودن صدای پس زمینه ممکن است صدای کاراکتر های اصلی فیلم واضح نباشد ، به همین دلیل سونی از قابلیت مفید Voice Zoom 2 در این تلویزیون سری 8 خود بهره گرفته است . این قابلیت صدای داخل صحنه ها را تجزیه و تحلیل می کند و وضوح صدای کاراکتر های اصلی را بیشتر می کند . فناوری Acoustic Center Sync نیز از دیگر فناوری های مفید تعبیه شده در داخل این تلویزیون است که در هنگام اتصال بلندگو های خارجی به کمک سیستم صوتی داخلی می آید.

قابلیت های بسیار پیشرفته در تلویزیون سری A سونی

تلویزیون سونی به سیستم عامل جدید و به روز گوگل تی وی مجهز شده که از سال قبل جایگزین سیستم عامل اندروید تی وی شد . این سیستم عامل جدید رابط کاربر پسندتری دارد و دسترسی به برنامه ها و فیلم های متنوع در آن راحت تر است . زیرا هم منو ها به صورت مرتب تر چیده شده اند ، هم با سرعت بیشتری می توان در میان منو ها گشت و گذار کرد . این سیستم عامل دسترسی راحت شما به بیش از 700000 فیلم و سریال های متنوع را فراهم می کند و بر اساس موضوعات و ژانرهای مورد علاقه تان امکان سازمان ‌دهی فیلم ها و سریال ها مهیا شده است . در این سیستم عامل دستیار گوگل تعبیه شده که یک سری امکانات را برای شما مهیا می کند . در واقع با صدای خود می توانید به گوگل بگویید چه چیزی می خواهید تا بر روی صفحه نمایش 55 اینچی برایتان به نمایش در آید . به عنوان مثال می توانید به گوگل بگویید چه موسیقی را گوش کنید و یا چه سریالی ببینید تا بر اساس علایق شما ، بهترین ها را به شما پیشنهاد دهد . همچنین می توانید به کمک صدای خود تنظیمات مختلفی مانند تعویض کانال ها و یا افزایش و کاهش صدا را انجلم دهید .

از دیگر فناوری های جدید تعبیه شده در این تلویزیون که موفق به دریافت جایزه ی CES 2022 شده ، فناوری BRAVIA CAM می باشد . با نصب دوربین خارجی در بالای تلویزیون می توانید به مکالمه تصویری از راه دور بپردازید . همچنین تلویزیون به کمک این دوربین و هوش مصنوعی می توانید موقعیت مکانی افراد در داخل اتاق را تشخیص دهد و بهترین تنظیمات نور و صدا را با توجه به موقعیت مکانی اشخاص اعمال نماید تا بهترین صدا و تصویر به بیننده منتقل شود .

کلام آخر

کمپانی سونی با تولید سری جدید A ،  توانسته جایگاه قبلی را در بازار به دست بیاورد و حتی رتبه ی اول را در بازار تصاحب کند . سونی با این تلویزیون های OLED ، دیگر مدل های قدر داخل بازار را به مبارزه طلبیده و توانسته در این راه سر بلند بیرون بیاید . در واقع این سری مدل ها به واسطه ی فناوری های متعدد و به روزشان توانسته اند جایزه های مختلفی از نمایشگاه بین المللی CES 2022 کسب کنند ، همین جایزه ها نشان از برتری تلویزیون های سونی دارد . به واسطه ی پنل OLED در تلویزیون A80K ، صفحه نمایش تصاویری فوق العاده ، زنده و پر جزئیات ارائه می کند . کیفیت صدا همانن تصویر عالیست و حتی سونی به بخش امکانات این تلویزیون خود توجه ویژه ای نشان داده است .  این تلویزیون که یک پله پایین تر از پرچمدار این سری قرار دارد ، از همان ویژگی های برادر بزرگترش بهره می برد و به نسبت آن قیمت کمتری دارد بنابراین بهترین گزینه برای اشخاصی است که به دنبال جایگزینه این پرچمداران گران قیمت هستند.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
55A80K

مشخصات

اندازه صفحه نمایش (اینج)
55 اینچ
اقلام همراه
ریموت کنترل - باتری ریموت کنترل - پایه رومیزی - دفترچه راهنما - راهنمای نصب - کابل برق
وزن
17.8 کیلوگرم
نوع صفحه نمایش
تخت
قطر نمایشگر (cm)
139 سانتی متر
سرعت رفرش تصویر/ MCI
120 هرتز
توان مصرف برق
240
رزولوشن فیلم
4K
کیفیت صفحه نمایش
4K
نسبت تصویر
16:9
رزولوشن تصویر
3840x2160 پیکسل
نوع باند و اسپیکر
2.2 کاناله
توان خروجی صدا
60 وات
ویژگی های صدا
Dolby Atmos
سیستم عامل
اندروید
فرمت های قابل اجرا
فرمت های رایج
مرورگر وب
دارد
ورودی HDMI
دارد
تعداد ورودی HDMI
4 عدد
ورودی USB
دارد
تعداد ورودی USB
3 عدد
ورودی Component
دارد
پورت LAN
دارد
ورودی تیونر
دارد
خروجی هدفون
دارد
دارد
شبکه بی سیم(wi- Fi)
YES
اشتراک گزاری هوشمند
YES
تله تکست
دارد
فرمان صوتی
دارد
مشخصات تیونر
آنالوگ-دیجیتال
قابلیت DVB-T
دارد
سال ساخت
2022 میلادی
اندازه قاب تلویزیون
باریک(بدون فرم)
ریموت کنترل
هوشمند
زاویه دید افقی
76 درجه
سری
8
نوع پنل
VA
تعداد بلندگو
2 عدد
سری پردازنده
Cognitive Processor XR
اپتیکال
دارد
لیست برنامه ها (EPG)
دارد
نرم افزار تلویزیون هوشمند
دارد
DVB-T2 (دیجیتال زمینی)
دارد
قابلیت اتصال به دیوار
دارد
دفترچه راهنما
دارد
قابلیت HDR
دارد
4K Upscaler
دارد
ورودی RF
دارد
بلوتوث
دارد
قابلیت پخش USB
دارد
HEVC Codec
دارد
سیستم کاهنده نویز صدا
دارد
حالت فیلم
دارد
سیستم های صوتی
Acoustic Multi-Audio - Sound Positioning Tweeter
سیستم ECO
دارد
Local Dimming
دارد
(ConnectShare™(USB2.0
دارد
زبان و منوی فارسی
دارد
ابعاد خالص(سانتی متر)
1227x712x53
پورت RS-232C
دارد
زمان پاسخ دهی
سریع
کلید روشن/خاموش
دارد
کشور سازنده
ژاپن
کشور منتاژ کننده
مالزی
حسگر روشنایی
دارد
تگ اشتراک گذاری NFC
دارد
حافظه داخلی
16 گیگابایت
عملکرد سازگار با براویا
دارد
HDR10
دارد
HLG
دارد
Dolby Vision
دارد

نظرات محصول

متوسط امتیاز کاربران

5.0
1 نظر
عالی 1
خوب 0
متوسط 0
ضعیف 0
خیلی ضعیف 0

  • نظر (1)
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
(@COMMENT_GRADE@)
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_TITLE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_IMAGES@
@COMMENT_VIDEOS@
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟ @COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENTS_NB@ ثبت دیدگاه درباره این نظر
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ @REPLIES_NB@ پاسخ
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ پاسخ
محصولات مرتبط
تلویزیون سونی
سونی
150,000,000 تومان (بدون مالیات)
(1)
مدل تلویزیون : 85X90Kخروجی صدا : 30 واتدارای فناوری : Netflixدارای حسگر : روشناییمجهز به فناوری : Remasterسال ساخت : 2022 میلادیمجهز به بلندگوهای : X-Balancedدستیارهای صوتی : الکسا و گوگل...
تلویزیون سونی
سونی
65,800,000 تومان (بدون مالیات)
(1)
مدل تلویزیون : 65X90Kخروجی صدا : 30 واتدارای فناوری : Netflixدارای حسگر : روشناییمجهز به فناوری : Remasterسال ساخت : 2022 میلادیمجهز به بلندگوهای : X-Balancedدستیارهای صوتی : الکسا و گوگل...

فهرست