×
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
(1)

تلویزیون سونی 55X80K

دسته بندی: تلویزیون
برند سازنده:
36,400,000 تومان بدون مالیات
مدل تلویزیون :55X80K
نور پس زمینه :LED
خروجی صدا :20 وات
نرخ رفرش ریت :60 هرتز
سیستم عامل :Google TV
مجهز به گیرنده :DVB-T / T2
سال ساخت : 2022 میلادی
دارای قابلیت :4K X-Reality pro
پردازنده تصویر :HDR processor X1
ادامه مطلب
رنگ
انتخاب گارانتی
مقایسه0
مشاوره خرید

شماره های همراه بخش فروش

هفت روز هفته از ساعت 9 الی 23

اقای  امینی

09911016640

آقای الیاسی پور

09911016641

توضیحات

تلویزیون سونی 55X80K در سال 2022 به همراه سری جدید تلویزیون های این کمپانی معرفی و روانه ی بازار شد. این تلویزیون همانطور که از نامش پیداست در سری 8 تلویزیون های این شرکت واقع شده است و جز مدل های بالارده ی این کمپانی به حساب می آید. سونی در ساخت و طراحی این تلویزیون از همان ویژگی ها و فرمول سال اخیر استفاده کرده است . در واقع این تلویزیون از لحاظ ظاهری با نسل قبلی اش یعنی تلویزیون  X80J شباهت دارد و سونی ترجیح داده اکثر خصوصیات نسل قبلی را به این نسل منتقل کند و بیشتر بر روی امکانات هوشمند نسل جدید یعنی تلویزیون 55X80K کار کند .

به نظر می رسد در اتخاذ چنین تصمیمی شیوع و همه گیر شدن ویروس کرونا بی تاثیر نبوده زیرا سونی به دنبال راه حلی برای کمک به مشکلات خانه نشینی و دور کاری در این دوران پاندمی کرونا بوده است. در واقع تلویزیون 2022 سونی 55X80K با پشتیبانی از دوربین ، امکان برقراری ویدیو کنفرانس های کاری و یا خانوادگی را بر روی صفحه نمایش بزرگ 55 اینچی میسر می سازد و حس بهتری موقع برقراری ارتباط به کاربرانش می دهد.

نمایشگر تلویزیون جدید سونی به پنل Direct LED مجهز شده تا تصاویری با کیفیت مطلوب را به کاربران عرضه نماید . طبق انتظار این تلویزیون رده بالای سونی از رزولوشن بالایی بهره می برد ؛ به طوری که در اندازه ی 55 اینچیش 3840×2160 را در خود جای داده و جزئیات زیادی را موقع ارائه تصاویر عرضه می کند. در کنار این پنل و رزولوشن بالا فناوری های متعددی دست در دست هم داده اند تا تلویزیون تصاویر واقعی تری را پیش روی کاربران قرار دهد.

به عنوان مثال فناوری TRILUMINOS PRO موجب ارائه ی میلیون ها رنگ با وضوح خیره کننده می شود. پردازنده تصویر 4K HDR Processor X1 و 4K X-Reality™ PRO موجب بهبود و ارتقاء تصاویر بی کیفیت می شود. سایر فناوری های Motionflow™ XR 240 ، HDR10 ،  HLG  ، Dolby Vision و ... نیز در بهبود کنتراست و سایر قسمت های کیفیت تصویر نقش بسزایی ایفا می کنند. بلندگو ها هم همانند نسل قبلی اش از قدرت 20 وات بهره می برند، البته این بلندگوها به همراه فناوری های Dolby™ Audio ،  Dolby™ Atmos و DTS Digital Surround صدایی همه گیر را با وضوح بالا ارائه می دهند.

این شرکت از سیستم عامل جدیدش یعنی گوگل تی وی در تلویزیون هوشمند سونی 55X80K استفاده کرده تا تجربه ی بهتری موقع کار با تلویزیون را به مخاطبانش القاء کند . در این سیستم عامل دسترسی به برنامه های متنوع آسان تر شده زیرا همه چیز در این رابط کاربری مرتب و قابل دسترسی است.

طراحی مینیمالیستی و باریک تلویزیون سونی 55X80K

طراحی تلویزیون سونی 55X80K

به نظر می رسد امسال سونی تمایلی به تغییر طراحی تلویزیون 55X80K نشان نداده و ترجیح داده از همان زبان طراحی تلویزیون نسل قبلی ، در این مدل 2022 بهره بگیرید. تلویزیون 55X80K از لحاظ ظاهری کاملا شبیه نسل قبلی اش یعنی X80J می باشد و امسال شاهد تغییر محسوسی در بین این دو مدل نیستیم. در نمای رو به رو همان قاب باریک مشکی سری قبل را می بینیم که دور تا دور صفحه نمایش را احاطه کرده است. پایه هایی که مسئول نگه داری صفحه نمایش هستند باز هم از نوع V شکل هستند . سونی این بخش را طوری ساخته که بتوان پایه ها را هم در بخش وسط و هم کناری صفحه نمایش متصل نمود. در کل اگر بخواهیم در مورد ظاهر تلویزیون نظر بدهیم باید گفت تلویزیون 4K سونی 55X80K ظاهری ساده و امروزی دارد و با هر سبک دکوری وفق می شود.

این مدل سونی دارای صفحه نمایشی با اندازه ی 55 اینچی یا همان 139 سانتی متری است که برای نشیمن های با اندازه ی متوسط رو به بالا ساخته شده است. تلویزیون از نمای کناری دارای ضخامت 72 میلی متر است که در کل قابل قبول است و برای اتصال به دیوار حالت بیرون زدگی زیادی پیدا نخواهد کرد. در صورتی که قصد اتصال تلویزیون به دیوار را داشتید باید از براکت با اندازه ی 300×300 میلی متر کمک بگیرید.

در نمای پشتی "تلویزیون سونی 55X80K" هم شاهد یک سری پورت های مهم و ضروری هستیم ؛ بر خلاف دیگر مدل ها ، تمامی در گاه ها در یک بخش قرار گرفته اند . در واقع سونی ترجیح داده تمامی درگاه ها را در قسمت کناری تلویزیون جاسازی نماید. با نگاه کردن به این قسمت شاهد درگاه های مهمی از قبیل : ، دو عدد پورت USB ، چهار عدد پورت HDMI ، درگاه LAN ، آنتن و ... خواهید بود.

طراحی تلویزیون سونی 55X80K

تلویزیون سونی 55X80K و کیفیت تصویر بی نظیر

تلویزیون های سونی به داشتن کیفیت عالی تصاویر مشهور هستند زیرا سونی بیشتر از هر چیز دیگری به کیفیت تصویر تلویزیون هایش اهمیت می دهد . بنابراین اگر از آن دسته از افرادی هستید که کیفیت تصویر برایتان اهمیت زیادی دارد ، برای نشیمن خود تلویزیون سونی خریداری کنید. تلویزیون 55 اینچ سونی X80K نیز از این قائده مستثنی نبوده و به جدیدترین تکنولوژی های تصویر مجهز شده تا تصاویری با کیفیت بی نظیر را به مخاطبانش عرضه نماید. در این بخش نیز باید گفت که تلویزیون 55X80K از صفحه نمایشی مشابه با تلویزیون نسل قبلی یعنی X80J بهره می برد . همان صفحه نمایش فورکی با پنل Direct LED و فناوری های صفحه نمایش مشابه را برای این نسل نیز در نظر گرفته که در ادامه به توضیح بیشتر در مورد این امکانات می پردازیم. 

یکی از این فناوری ها پردازنده 4K HDR X1™ می باشد ، این پردازنده ی تصاویر به کمک الگوریتم های پیشرفته موجب کاهش نویز و افزایش جزئیات تصویر می شود . فناوری دیگر TRILUMINOS PRO™ نام دارد ، این فناوری با اشباع رنگ و تشخیص روشنایی ، رنگ و سایه‌ ها را به صورت طبیعی نمایش می دهد و جزئیات بیشتری عرضه می کند. قابلیت 4K X-Reality™ PRO نیز نقش ارتقا دهنده ی کیفیت تصاویر را بر عهده دارد ، این تکنولوژی با استفاده از پایگاه داده منحصر به ‌فرد 4K سطوح جزئیات را به فورکی نزدیک می کند . بنابراین هر نوع تصویر با هر کیفیتی که داشته باشد نزدیک به کیفیت 4K پخش می شود و کیفیتی واضح با رنگ و کنتراست عالی خواهد داشت.

فناوری دیگری که بر روی صحنه های پر سرعت تاثیر می گذارد Motionflow™ XR می باشد . این تلویزیون که از Motionflow™ X 240 بهره می برد موجب کاهش تاری تصاویر سریع می شود و جزئیات صاف و واضح را در هر تصویری ارائه می کند. سونی این تلویزیون خود را طوری طراحی کرده تا گیمر ها نیز بتوانند موقع بازی هیجان زیادی را به واسطه ی کیفیت تصویر عالی تجربه کنند. فناوری Auto HDR Tone Mapping بلافاصله پس از راه اندازی اولیه کنسول PS5™ تنظیمات HDR مناسب را انتخاب می کند و صحنه هایی با کنتراست بالا را عرضه می نماید . از دیگر فناوری های مورد استفاده در این تلویزیون HDR10،  HLG،  Dolby Vision و بهبود دهنده کنتراست Dynamic Contrast Enhancer می باشد که همگی موجب عرضه کیفیت عالی تصویر در تلویزیون سونی 55X80K می شوند.

تلویزیون سونی 55X80K و کیفیت تصویر بی نظیر

کیفیت صدا در تلویزیون جدید سونی X80K

همانطور که می دانید مقوله صدا به اندازه ی کیفیت تصویر اهمیت دارد ، چرا که اگر حتی کیفیت تصویر فوق العاده باشد ولی کیفیت صدا پایین باشد از مشاهده فیلم ها و صحنه های مختلف لذت نخواهید برد . این کمپانی در تلویزیون 2022 سونی 55X80K خود از بلندگوی X-Balanced بهره گرفته است ، این بلندگو با توجه به ساختار باریک تلویزیون های امروزی طراحی شده تا در قاب باریک آن جای شود. با وجود باریک تر شدن این اسپیکر همچنان شاهد کیفیت بالای صدا خواهیم بود . تعداد بلندگو های مورد استفاده در این تلویزیون دو عدد می باشد که هر کدام از توان 10 وات بهره می برند و در مجموع صدایی با قدرت 20 وات عرضه می نمایند. تکنولوژی هایی که در این تلویزیون به بلندگو ها در افزایش وضوح صدا کمک می کنند شامل : DTS Digital Surround ، Dolby Vision و Dolby Atmos می باشند .

فناوری DTS Digital Surround و Dolby Atmos موجب همه گیر تر شدن صدا می شود ، در واقع با پخش صدا در تمامی قسمت های اتاق حالت سه بعدی به صدا می دهد. فناوری Dolby Vision هم حالتی واقعی تر به صدا می دهند تا از دیدن تصاویر با صدای واقعی لذت ببرید. شاید برایتان عجیب باشد اما اشیاء موجود در اتاق مانند پرده با جذب صدا می توانند صدا را تغییر دهند و کیفیت صدا را پایین بیاورند . تلویزیون X80K سایز 55 اینچ می تواند اشیا را تشخیص دهد و صدایی بهبود یافته و بهینه شده را باز تولید کند.

کیفیت صدا در تلویزیون جدید سونی

امکانات هوشمند و سیستم عامل گوگل تی وی

از سال گذشته یعنی 2021 سونی به تغییر سیستم عامل تلویزیون هایش پرداخت و آن ها را از Android TV به Google TV تغییر داد. به موجب تغییر سیستم عامل شاهد یک نرم افزار سریع تر با رابط کاربری مرتب تر بر روی مدل های جدید این کمپانی خواهیم بود. سیستم عامل گوگل تی وی جدا از رابط کاربری بهبود یافته ای که دارد ، مجهز به بیش از 700000 فیلم و سریال های مختلف شده و آن ها را بر اساس اساس موضوعات و ژانرهای مورد علاقه شما سازمان ‌دهی کرده است . همچنین این سیستم عامل هوشمند با توجه به نوع سرچ محتویات مورد علاقه تان را به شما نمایش می دهد . قابلیت مفید دیگری که در این سیستم عامل دیده می شود Chromecast داخلی می باشد ، به کمک این تکنولوژی می توانید تلفن ، تبلت یا لپ تاپ خود به تلویزیون متصل نمایید و به صورت مستقیم فیلم‌ ها ، برنامه‌ها ، بازی‌ ها را به تلویزیون ارسال کنید.

تلویزیون سونی 55X80K مجهز به فناوری پیشرفته Google Assistant شده این یعنی از طریق صدا و بدون فشار دادن دکمه ی کنترل از راه دور می توانید تنظیمات مختلفی را روی تلویزیون اعمال کنید. کافیست کنترل تلویزیون را نزدیک به دهان خود بگیرید و برای شروع جمله « Ok Google» را بگویید تا تلویزیون در اختیارتان قرار گیرد . همچنین می توانید با استفاده از صدای خود به جستجوی فیلم ، سریال ، موسیقی بپردازید . حتی اگر به Google بگویید « چه چیزی را تماشا کنم؟ » پیشنهاد های شخصی ‌سازی شده را به شما ارائه می کند.

امکانات هوشمند و سیستم عامل گوگل تی وی

فناوری پیشرفته BRAVIA CAM در تلویزیون 2022 سونی 55X80K

در کنار فناوری های پیشرفته ای که در تلویزیون هوشمند سونی 55X80K تعبیه شده ، سونی از ویژگی و قابلیت جدیدی در تلویزیون سری 8 خود رونمایی کرده است که BRAVIA CAM نام دارد. این تکنولوژی در تلویزیون نسل قبلی دیده نمی شود و سونی ترجیح داده با استفاده از این فناوری تلویزیون 2022 خود از نسل گذشته متمایز سازد . این تکنولوژی امکانات پیشرفته زیادی را در اختیارتان قرار می دهد ، به عنوان مثال می توانید به کمک دوربینش تماس های ویدیویی برقرار کنید و با دوستان و آشناهایتان از راه دور به صورت تصویری صحبت کنید.

از دیگر ویژگی های جذاب این فناوری ، تشخیص میزان فاصله ی شما با تلویزیون است . بنابراین با توجه به موقعیت شما از تلویزیون صدا و تصویر را طوری تنظیم می کند که بهترین تجربه را داشته باشید. همچنین تلویزیون سونی 55X80K به کمک دوربین قادر به تشخیص حرکات دست شما خواهد بود و با توجه به حالت های کنترل‌ حرکتی که بر رویش برنامه ریزی شده امکانان تغییر کانال و حتی افزایش و کاهش ولوم صدا را از طریق حرکات دست به شما می دهد . لازم به ذکر است برای استفاده از این امکانات جدید و پیشرفته ی تلویزیون جدید سونی باید دوربین سازگار را به صورت جداگانه تهیه نمایید.

فناوری پیشرفته BRAVIA CAM در تلویزیون 2022 سونی 55X80K

جمع بندی

امسال انتظار داشتیم در تلویزیون 4K سونی 55X80K تغییرات محسوسی ایجاد کند و آن را با ظاهری متفاوت تر عرضه نماید. اما سونی ترجیحش بر آن بوده که مدلی با ظاهر و امکانات نسل قبلی عرضه کند و تنها فناوری جدیدی را در دل تلویزیون جدیدش بگنجاند. در تلویزیون جدید همانند نسل گذشته کیفیت تصویر و تولید رنگ ها عالیست به همین دلیل سونی شاید از دست بردن به این بخش امتناع ورزیده. همانند نسل گذشته نیز از سیستم عامل جدید گوگل تی وی در این تلویزیون استفاده شده بنابراین کار با بخش رابط کاربری تلویزیون آسانتر شده است. در مجموع می توان گفت اگر به دنبال امکانات بیشتر و پیشرفته تری هستید تلویزیون سونی 55X90K می تواند انتخاب خوبی برایتان باشد.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول
55X80K

مشخصات

اندازه صفحه نمایش (اینج)
55 اینچ
اقلام همراه
ریموت کنترل - باتری ریموت کنترل - پایه رومیزی - دفترچه راهنما - راهنمای نصب - کابل برق
وزن
15.7 کیلوگرم
نوع صفحه نمایش
تخت
قطر نمایشگر (cm)
138.8 سانتی متر
سرعت رفرش تصویر/ MCI
60 هرتز
توان مصرف برق
240
رزولوشن فیلم
4K
کیفیت صفحه نمایش
4K
نسبت تصویر
16:9
رزولوشن تصویر
3840x2160 پیکسل
نوع باند و اسپیکر
2 کاناله
توان خروجی صدا
20 وات
سیستم عامل
اندروید
فرمت های قابل اجرا
فرمت های رایج
مرورگر وب
دارد
ورودی HDMI
دارد
تعداد ورودی HDMI
3 عدد
ورودی USB
دارد
تعداد ورودی USB
2 عدد
ورودی Component
دارد
پورت LAN
دارد
ورودی تیونر
دارد
خروجی هدفون
دارد
دارد
شبکه بی سیم(wi- Fi)
YES
اشتراک گزاری هوشمند
YES
تله تکست
دارد
فرمان صوتی
دارد
قابلیت DVB-T
دارد
سال ساخت
2022 میلادی
اندازه قاب تلویزیون
باریک(بدون فرم)
ریموت کنترل
هوشمند
زاویه دید افقی
78 درجه
سری
8
نوع پنل
VA
تعداد بلندگو
2 عدد
سری پردازنده
4K HDR Processor X1
اپتیکال
دارد
لیست برنامه ها (EPG)
دارد
DVB-T2 (دیجیتال زمینی)
دارد
قابلیت اتصال به دیوار
دارد
دفترچه راهنما
دارد
قابلیت HDR
دارد
4K Upscaler
دارد
ورودی RF
دارد
بلوتوث
دارد
قابلیت پخش USB
دارد
HEVC Codec
دارد
سیستم کاهنده نویز صدا
دارد
حالت فیلم
دارد
سیستم ECO
دارد
Local Dimming
دارد
(ConnectShare™(USB2.0
دارد
زبان و منوی فارسی
دارد
ابعاد خالص(سانتی متر)
1243x719x71
پورت RS-232C
دارد
زمان پاسخ دهی
سریع
کلید روشن/خاموش
دارد
کشور سازنده
ژاپن
کشور منتاژ کننده
مالزی
حسگر روشنایی
دارد
حافظه داخلی
16 گیگابایت
عملکرد سازگار با براویا
دارد
HDR10
دارد
HLG
دارد
Dolby Vision
دارد

نظرات محصول

متوسط امتیاز کاربران

5.0
1 نظر
عالی 1
خوب 0
متوسط 0
ضعیف 0
خیلی ضعیف 0

  • نظر (1)
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
(@COMMENT_GRADE@)
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_TITLE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_IMAGES@
@COMMENT_VIDEOS@
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟ @COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENTS_NB@ ثبت دیدگاه درباره این نظر
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ @REPLIES_NB@ پاسخ
@COMMENT_AVATAR@

@CUSTOMER_NAME@

@AUTHOR_PROFILE@ @COMMENT_ISO_COUNTRY@
@VERIFY_PURCHASE@
@COMMENT_DATE@
@COMMENT_NO_APPROVE@

@COMMENT_COMMENT@

@COMMENT_USEFUL_ADVICES@ @COMMENT_NOT_USEFUL_ADVICES@ پاسخ
محصولات مرتبط
تلویزیون سونی
سونی
150,000,000 تومان (بدون مالیات)
(1)
مدل تلویزیون : 85X90Kخروجی صدا : 30 واتدارای فناوری : Netflixدارای حسگر : روشناییمجهز به فناوری : Remasterسال ساخت : 2022 میلادیمجهز به بلندگوهای : X-Balancedدستیارهای صوتی : الکسا و گوگل...

فهرست